Koniunktura konsumencka X 2019
2019-10-23 11:14
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IX 2019
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w październiku 2019 r.
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był o 0,9 p. proc. niższy w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 9,3*.
Wśród składowych wskaźnika niższą wartość odnotowano przede wszystkim dla ocen przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (spadki odpowiednio o 2,1 p. proc. i 1,6 p. proc.). Wzrost o 0,6 p. proc. wystąpił jedynie dla oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju. W odniesieniu do października 2018 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 3,2 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w październiku 2019 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, spadł o 3,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 3,6*.
Na spadek wartości wskaźnika w największym stopniu wpłynęła ocena przyszłego poziomu bezrobocia (spadek o 7,3 p. proc.). Wartości niższe odnotowano również dla ocen możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadki odpowiednio o 4,9 p. proc. i 2,1 p. proc.). Poprawa nastąpiła jedynie w zakresie oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost o 0,6 p. proc.).
W październiku br. WWUK osiągnął wartość o 2,3 p. proc. wyższą niż w analogicznym miesiącu 2018 r.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest niższy o 0,9 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.
fot. mat. prasowe
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) oraz jego wartości składowe
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) spadł o 3,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.
Informacje o badaniu
*Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pesymistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycznie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W październiku 2019 r. przeprowadzono 1208 wywiadów w okresie 07-16.10.2019 r. (w tym 64 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).
![Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025 [© Freepik] Nastroje konsumentów dotyczące przyszłości gorsze w II 2025](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/koniunktura-konsumencka/Nastroje-konsumentow-dotyczace-przyszlosci-gorsze-w-II-2025-264973-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)