eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieSprzętCyfrowy odtwarzacz od Microsoftu

Cyfrowy odtwarzacz od Microsoftu

2006-07-09 00:04

Jeszcze przed Gwiazdką Microsoft zacznie sprzedawać bezprzewodowy odtwarzacz umożliwiający odczytywanie cyfrowych plików muzycznych i video, który będzie konkurował z odtwarzaczem iPod firmy Apple.

Przeczytaj także: Microsoft Zune chce pokonać iPoda

Nowy odtwarzacz, do którego Microsoft przez kilka ostatnich tygodni przekonywał koncerny fonograficzne, pozwoli użytkownikom ściągać pliki muzyczne i video, według niektórych źródeł to właściwość, która da mu przewagę nad iPodem.

Według innego źródła Microsoft zaprezentował także nowe oprogramowanie medialne, rozwijając aplikację podobną do zintegrowanego systemu iPod/iTunes.

Firmy fonograficzne spodziewają się otrzymać prototypy do testowania w nadchodzących tygodniach. Te same źródła poinformowały, że Microsoft będzie wydawał znaczące sumy na marketing, przed wprowadzeniem urządzenia na rynek.

"Zaproponowali model oferty podobny do iTunes. Teraz są zainteresowani przejęciem kontroli nad całą technologią, od urządzeń przez usługi aż do oprogramowania" - mówią źródła.

Zarówno odtwarzacz iPod Apple, jak również iTunes Music Store to niekwestionowani liderzy w swoich sektorach rynku. Według firmy badawczej NPD, iPod ma połowę rynku cyfrowych odtwarzaczy medialnych, a iTunes stanowi 70 proc. sprzedaży muzyki cyfrowej w Stanach Zjednoczonych.

Według źródeł zbliżonych do Microsoft, Robbie Bach, prezes dywizji do spraw rozrywki i urządzeń w Microsoft, pracuje razem z Allardem, wiceprezesem zespołu Xbox, nad projektem nienazwanego jeszcze odtwarzacza mediów cyfrowych i oprogramowania. Zaangażowanie Allarda jest postrzegane jako znaczące, ponieważ jest jednym z kilku szefów w Microsoft z doświadczeniem we wprowadzaniu od podstaw na rynek konsumenckich urządzeń elektronicznych.

Analitycy uważają, że aby Microsoft miał szansę konkurowania z Apple w przyszłym roku, gigant oprogramowania musi mieć gotowy odtwarzacz i usługę jeszcze przed okresem świątecznym.

Prosta oferta Apple dostarczania zintegrowanego, jednolitego systemu dla mediów cyfrowych, jest uważana za klucz do sukcesu iPod/iTunes. Analityk Mike McGuire z Gartner Research powiedział, że sukces Apple polega na tym, że udało mu się stworzyć jednolity system. Ale dodał także: "Sony miało podobną ofertę. Mieli treść, urządzenia, oprogramowanie i sklep online, ale nie odnieśli sukcesu jak Apple. Wszystko zależy od tego jak wprowadza się plan w życie".

Przeczytaj także: Zune - konkurent iPoda? Zune - konkurent iPoda?

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: