Rynek reklamy online w Polsce w I poł. 2019 r.
2019-11-05 09:27
Reklama online © Rawpixel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Rynek reklamy online w Polsce w I kw. 2019 r.
W drugim kwartale bieżącego roku reklama online rozwijała się w dwucyfrowym tempie, wskutek czego w całej I połowie roku budżety na ten kanał wzrosły aż o 13%. Analizowany okres przyniósł kontynuację trendów - kluczowe, decydujące o kształcie rynku mechanizmy utrzymały się w mocy. Wysoka dynamika dotyczy nadal działań marketingowych w urządzeniach mobilnych oraz reklamie na łamach mediów społecznościowych. Duży wpływ na tempo, w jakim rozwija się rynek, nadal wywiera internetowa reklama wideo oraz reklama sprzedawana w modelu programmatic.Ogólny obraz rynku także nie uległ przemianie - liderką pozostaje reklama graficzna, która odpowiada za niemal połówkę tortu reklamowego online, marketing w wyszukiwarkach pozyskuje prawie jedną trzecią, ogłoszenia jedną szóstą, zaś e-mail około 2%. Utrzymała się także dynamika poszczególnych formatów – wszystkie z nich wypracowały dodatnie indeksy, oprócz reklamy e-mail, która wciąż notuje wskaźnik ujemny.
fot. mat. prasowe
Wydatki na reklamę - klasyfikacja podstawowa
Zmianie nie uległ także udział poszczególnych branż w wydatkach reklamowych online. Ranking sektorów jest prawie identyczny jak w porównywalnym okresie ubiegłego roku. Na miejscu zdecydowanego lidera plasuje się handel. Kolejne miejsca zajmują kolejno: telekomunikacja, motoryzacja, finanse i żywność. Największe wzrosty zanotowały następujące branże: chemia gospodarcza (ponad 40% wzrostu) oraz odzież i dodatki (ponad 30%). Wysokie indeksy (około 20%) osiągnęli także liderzy rankingu: handel, motoryzacja, finanse oraz telekomunikacja.
fot. mat. prasowe
Klasyfikacja dodatkowa i wydatki wg branż
O BADANIU
W badaniu biorą udział wszystkie wiodące firmy internetowe, jednak wyniki nie wyczerpują pełni wydatków reklamowych w internecie ze względu na duże zróżnicowanie i mnogość małych oraz średnich podmiotów na rynku. Za wydatki reklamowe uznano budżety firm przeznaczane na zakup powierzchni reklamowej w internecie. Na wydatki te składają się zarówno przychody uczestników badania uzyskane z tytułu sprzedaży powierzchni reklamowej, jak i prowizje agencji z tego tytułu. Wydatki ujęte w badaniu mogą mieć zarówno charakter gotówkowy, jak i barterowy.
W badaniu uwzględniono przychody następujących podmiotów: Agora, Burda Media, Cormedia, CS Group (szacowane), Dentsu Aegis, Facebook (częściowo szacowane), Freshmail, GK SARE, Google – wyszukiwarka, reklama kontekstowa, YT, GDN i mobile (częściowo szacowane), GroupM, Grupa Allegro, Grupa Pracuj, Grupa Wirtualna Polska, Grupa ZPR Media, Havas Media, IDG, Interia, IPG Mediabrands, LEADR, Lowe Media, NetSprint, Novem, OLX, OMD, Polska Press Grupa, Publicis Groupe, Re:define, Ringier Axel Springer Polska, Społeczności, Ströer Digital, TVN, TVP. Szacunki oparte są na danych PwC, IHS oraz Gemius. Dane zbierano do 22 października 2019 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
AlicjaK13 / 2019-11-14 13:25:04
Reklama jest bardzo ważna, aby istnieć w sieci. Ważne są też narzędzia które pomagają nawiązać kontakt z potencjalnym klientem oraz poznać ich preferencję, dlatego korzystam z narzędzia od bazo.io, w prosty sposób wzbogaca funkcjonalność mojego sklepu i nie generuje dużych kosztów. [ odpowiedz ] [ cytuj ]