Sprzedaż samochodów VI 2005
2006-07-12 13:34
W czerwcu 2006 roku sprzedano na polskim rynku 21.002 nowe samochody osobowe, o niemal 3 procent więcej niż w poprzednim miesiącu, ale o 9,5 procent mniej niż rok wcześniej - podaje w comiesięcznym raporcie Instytut Samar monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Sprzedaż w całym pierwszym półroczu wyniosła 119 tys. 798 samochodów, o 7,4 proc. mniej niż rok wcześniej.
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów IV 2005
W czerwcu został sprzedany drugi w tym roku egzemplarz Maybacha. Łącznie spośród 43 marek, oferowanych na polskim rynku, niemal połowa (21 firm) odnotowała wzrost sprzedaży (wskaźniki wzrostu wahają się w granicach od 0,7 proc. dla Volkswagena do 421,4 proc. dla Ssangyonga). Pozostałe marki wykazały spadki sprzedaży sumarycznej.Dwie najpopularniejsze na polskim rynku marki to Toyota i Skoda. Sprzedaż japońskich samochodów wyniosła w pierwszym półroczu 15 tys. 195 sztuk i jest o 4,7 procent większa niż rok wcześniej, natomiast czeski producent sprzedał od początku roku 13 tys. 860 swoich aut, co oznacza spadek o 7,5 procent. W czerwcu liderem miesięcznego zestawienia została właśnie czeska marka - na zakup jej aut zdecydowało się 2 tys. 463 klientów, o 0,2 procent więcej niż w maju i o 1,7 procent więcej niż przed rokiem. Miesięczna sprzedaż Toyoty wyniosła w czerwcu 2 tys. 330 aut, o 5,6 procent więcej niż rok wcześniej, ale o 8,2 procent mniej niż w maju.
Na trzecie miejsce powrócił Fiat, który sprzedał w okresie od stycznia do końca czerwca 12 tys. 726 samochodów osobowych, o 2,8 proc. mniej niż przed rokiem. Czerwcowy wynik w wysokości 2 tys. 218 sztuk jest o 5,6 proc. większy niż w poprzednim miesiącu, a o 2,9 proc. mniejszy niż rok wcześniej.
Na czwartym miejscu znalazł się Opel, na samochody tej marki w pierwszym półroczu zdecydowało się 12 tys. 663 nabywców, o 9,4 procent więcej niż w poprzednim roku. Wynik sprzedaży w czerwcu - 2.042 auta - jest o 2,8 proc. mniejszy niż w analogicznym miesiącu ubiegłego roku.
Na piątej pozycji znalazł się Ford, trzy kolejne lokaty należą do Renault, Peugeot i Citroena. Dziewiąte miejsce na liście najpopularniejszych marek zajmuje Volkswagen. Pierwszą dziesiątkę notowania zamyka Honda.
W drugiej dziesiątce podsumowania pięć firm osiągnęło większe wyniki sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem: Suzuki, Audi, Mercedes i Volvo oraz BMW. Rekordowe wskaźniki wzrostu sprzedaży sumarycznej wykazują Ssangyong a także Saab i Lexus.
Przeczytaj także:
Gdzie w Polsce sprzedaż nowych aut spadła aż o 30%?
oprac. : Izabela Okrój / Polska.pl