Nowe technologie napędzą Internet Zmysłów. Mózg stanie się interfejsem
2019-12-12 10:52
Mózg stanie się interfejsem © Tinatin - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wirtualna rzeczywistość: co nam da wejście do Metaversum?
Jak wskazuje opracowany przez firmę Ericsson raport „ConsumerLab Hot Consumer Trends”, Internet Zmysłów napędzać będą nowe technologie, jak m.in. sztuczna inteligencja, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość (VR) czy 5G. Tego zresztą oczekują sami konsumenci, wskazując, że w ciągu najbliższej dekady interakcje bazujące na obrazach z ekranów będą mogły z powodzeniem konkurować z doświadczeniami multisensorycznymi, które będą niemal niemożliwe do odróżnienia od rzeczywistości.„Mówimy tu o odejściu od współczesnego internetu opartego na korzystaniu ze smartfonów oraz przejściu na bardziej głębokie doświadczenia generowane, dzięki podłączeniu do sieci naszych zmysłów” – powiedziała współautorka raportu, Dr Pernilla Jonsson, Szefowa Ericsson Consumer & IndustryLab.
fot. Tinatin - Fotolia.com
Mózg stanie się interfejsem
Internet Zmysłów - 10 najważniejszych trendów konsumenckich
-
1) Rolę interfejsu użytkownika pełni twój mózg
59% konsumentów jest przekonanych, że będziemy mogli zobaczyć wytyczoną trasę w okularach VR, po prostu myśląc o celu podróży. -
2) Brzmi jak ja
67% konsumentów uważa, że za pomocą mikrofonu będą mogli imitować głos dowolnej osoby na tyle skutecznie, by oszukać nawet członków jej rodziny. -
3) Każdy smak, na jaki masz ochotę
45% przewiduje, że powstanie wkładane do ust urządzenie, które będzie cyfrowo wzmacniać smak żywności tak, aby każda potrawa smakowała jak ulubiony przysmak. -
4) Cyfrowy aromat
Około 60% respondentów przewiduje, że będą mogli cyfrowo odwiedzać lasy lub tereny wiejskie, doświadczając przy tym wszystkich naturalnych zapachów takich miejsc. -
5) Totalny dotyk
Ponad 60% badanych przewiduje, że powstaną smartfony z ekranami, które będą oddawać kształt i fakturę cyfrowych ikonek i przycisków wciskanych przez ich użytkowników. -
6) Połączona rzeczywistość
70% respondentów przewiduje, że do 2030 roku świat gier VR będzie nie do odróżnienia od rzeczywistości. -
7) Weryfikacja prawdziwości
„Fałszywe wiadomości” mogą zniknąć - połowa badanych twierdzi, że do 2030 r. popularność zyskają serwisy informacyjne, które będą pozwalały gruntownie zweryfikować prawdziwość faktów. -
8) Konsumenci, którzy nie martwią się prywatnością
Połowa respondentów oczekuję, że kwestie prywatności zostaną w pełni rozwiązane i że będą mogli bezpiecznie czerpać korzyści ze świata opartego na danych. -
9) Zrównoważony rozwój
6 na 10 ankietowanych twierdzi, że usługi wykorzystujące Internet Zmysłów sprawią, że społeczeństwo będzie funkcjonować w bardziej przyjazny dla środowiska sposób. -
10) Usługi oddziaływujące na zmysły
45% procent konsumentów przewiduje, że powstaną cyfrowe centra handlowe, które podczas zakupów będą oddziaływać na wszystkie ich zmysły.
Wśród głównych czynników, które będą pobudzać rozwój Internetu Zmysłów, autorzy raportu wymieniają: wirtualną rozrywkę, zakupy online, kryzys klimatyczny oraz intensyfikację starań na rzecz minimalizowania niekorzystnego wpływu na środowiska.
„Często wyobrażamy sobie przyszłość jako liniową zmianę tego, co znamy dzisiaj. Musimy jednak zastanowić się nad szansami i wyzwaniami, jakie przyniesie świat, w którym wszystkie ludzkie zmysły zostaną zdigitalizowane. Takie nowe technologie mogą na przykład odegrać znaczącą rolę w działaniach klimatycznych i zmniejszaniu emisji dwutlenku węgla. Wiele wykonywanych przez nas czynności zostanie zmienionych na formę cyfrową, ograniczając tym samym negatywny wpływ na środowisko. Będziemy mogli pójść do pracy, pojechać na wakacje i podróżować po całym świecie nie ruszając się z domu – powiedział współautor raportu, Dr Michael Björn, szef ds. tematyki badań w Ericsson Consumer & IndustryLab.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)