73% Polaków wspiera akcje charytatywne. Komu pomagamy najczęściej?
2019-12-16 13:45
Chętnie wspieramy akcje charytatywne © vchalup - Fotolia.com
Boże Narodzenie pobudza dobroczynność polskiego społeczeństwa. Niemal 3/4 Polaków chce przy okazji świąt zaangażować się w akcje charytatywne. Chętnie wspieramy chorych, ale łożymy również na ochronę środowiska naturalnego oraz organizacje religijne - wynika z najnowszej odsłony raportu Deloitte „Zakupy świąteczne 2019”.
Przeczytaj także: Kobiety a działania charytatywne
Jak wynika z doniesień Deloitte, o dobroczynność przy okazji tegorocznego Bożego Narodzenia ma zamiar postarać się 73 proc. przebadanych Polaków. W jakie akcje charytatywne angażować będziemy się najczęściej?Wsparcia udzielać będziemy przede wszystkim osobom zmagającym się z chorobami. Taki zamiar deklaruje 35,2 proc. badanych. Ponad połowa respondentów zamierza przeznaczyć na ten cel od 20 do 49 zł, a 35 proc. od 50 do 99 zł.
Dobroczynność to jednak nie tylko pomoc bliźnim w potrzebie. Na drugim miejscu (29 proc.) Polacy wskazali bowiem, że zamierzają wesprzeć organizacje walczące ze zmianami klimatu oraz działające na rzecz zwierząt. Przeszło 90 proc. osób z tej grupy na pomoc przeznaczy do 100 zł.
Pierwszą trójkę zestawienia najpopularniejszych aktów dobroczynności zamyka wsparcie skierowane do organizacji religijnych. Na przestrzeni roku odsetek osób planujących taką pomoc wzrósł niemal dwukrotnie - z 14,2 proc. do 27,6 proc. Ponad połowa z nich przeznaczy na ten cel od 50 do 99 zł.
fot. vchalup - Fotolia.com
Chętnie wspieramy akcje charytatywne
Niemal 24 proc. Polaków zamierza również wesprzeć osoby w trudnej sytuacji materialnej i co ciekawe, inicjatywy kulturalne (obie odpowiedzi – 23,7 proc.). Ta ostatnia kategoria w ciągu roku wzrosła o przeszło 100 proc.
W ubiegłym roku na podium znalazła się pomoc dla najuboższych.
W tym roku Polacy na prezenty, świąteczne potrawy, spotkania z najbliższymi oraz podróże przeznaczą średnio 1 521 zł. – Z roku na rok wydajemy coraz więcej. W tym roku odnotowaliśmy wzrost o 5 proc. Ale co ciekawe, jednocześnie coraz chętniej wspomagamy najbardziej potrzebujących. Stąd pomysł, by w tegorocznej edycji badania zapytać naszych respondentów, czy i komu chcą pomagać przy okazji Bożego Narodzenia – skomentował Jan Kisielewski, Dyrektor w dziale strategii Deloitte.
Przeczytaj także:
Czy wśród Polaków są dobroczyńcy?
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
akcje charytatywne, pomoc potrzebującym, filantropia, akcje dobroczynne, Boże Narodzenie
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)