Na kryzys reputacji firmy lepiej się przygotować
2020-01-24 11:58
Na kryzys reputacji firmy lepiej się przygotować © Coloures-pic - Fotolia.com
Przeczytaj także: Reputacja firmy to 63% jej wartości rynkowej. Co na nią wpływa?
Reputacja firmy to zagadnienie do którego przywiązuje się coraz większą wagę. Potwierdzeniem tego mogą być chociażby wyniki ostatniego badania Weber Shandwick, które dowiodło, że może odpowiadać ona nawet za 63% wartości rynkowej przedsiębiorstwa, a wpływ wywiera na nią szeroki wachlarz równoważnych czynników – od jakości produktów i usług począwszy, poprzez poszanowanie prywatności pracowników, na relacjach ze społecznościami skończywszy.Do podobnych wniosków prowadzi omawiane tu badanie On Board Think Kong, w ramach którego zebrano opinie dyrektorów komunikacji największych firm z 10 sektorów gospodarki. Patronat nad projektem objęły Konfederacja Lewiatan i Uniwersytet Warszawski.
Z odpowiedzi udzielonych przez respondentów wynika, że reputacja firmy wywiera istotny wpływ na wyniki finansowe i stanowi swoistego rodzaju parasol ochronny w razie kryzysu. Przekonani o tym są niemal wszyscy z ankietowanych (95%). Jednocześnie okazuje się, że pisana strategia i plan działań kształtujących reputację występuje jedynie u 40% firm. W tej kwestii jest zatem wiele do nadrobienia, Tym bardziej, że aż 44% badanych nie wyklucza kryzysu reputacji firmy w ciągu nadchodzących 2-3 lat.
fot. mat. prasowe
Czi istnieje w twojej firmie spisana strategia i plan działań kształtujących reputację firmy?
- Liczba i tempo przekazywania informacji to największe wyzwanie, z którym w najbliższych latach będą mierzyły osoby odpowiedzialne za komunikację w firmach. Tak odpowiedziała większość pytanych przez nas dyrektorów komunikacji. Co piąty przyznał, że przez problemy z reputacją jego firma narażona była na spadek zaufania wśród konsumentów, tyle samo zmierzyło się ze spadkiem atrakcyjności jako pracodawcy. Widać przy tym, że nadal wiele firm nie ma spisanej strategii zarządzania reputacją firmy – mówi Katarzyna Reck, Corporate Communication w OBTK.
fot. mat. prasowe
Prawdopodobieństwo wystąpienia kryzysu reputacji
Badanie zostało przeprowadzone przez agencję On Board Think Kong w okresie X-XII 2019r. W badaniu wzięli udział dyrektorzy komunikacji lub marketingu największych firm z 10 sektorów gospodarki. Partnerami badania są Uniwersytet Warszawski, Konfederacja Lewiatan, Business Insider, PRoto i Newseria.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)