Najczęściej cytowane media: Onet liderem 2019
2020-01-31 00:41
Najczęściej cytowane media 2019 © Vesna Cvorovic - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media XI 2019
W roku 2019 Onet był cytowany blisko 48,5 tys. razy. Według IMM tak dobry wynik Onet zawdzięcza m.in. powołaniom na wypowiedzi gości programu Onet Rano oraz doniesieniom na temat tzw. afery hejterskiej w Ministerstwie Sprawiedliwości.W rankingu ogólnym najczęściej cytowanych mediów znalazły się trzy portale internetowe, pięć tytułów prasowych, trzy stacje radiowe i cztery telewizyjne.
Onet był liderem najczęściej cytowanych mediów przez większość ubiegłego roku. Tylko w styczniu i w lutym prowadzenie objęła "Gazeta Wyborcza", dzięki publikacjom związanym z tzw. taśmami Kaczyńskiego.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
Liderzy zestawienia za rok 2019 w ujęciu miesięcznym
Prasa
W 2019 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była "Rzeczpospolita". Powoływano się na nią 29 tys. razy. Na miejscu drugim uplasowała się "Gazeta Wyborcza", cytowana 25,8 tys. razy, a na trzecim "Super Express" z 15,6 tys. cytowań.
W rankingu uwzględniającym dziesięć najczęściej cytowanych tytułów prasowych, znalazły się także: "Dziennik Gazeta Prawna", "Fakt", "Przegląd Sportowy", "Puls Biznesu", "Sieci", "Wprost" oraz "Newsweek".
fot. mat. prasowe
Wśród najczęściej cytowanych tygodników pierwsze miejsce w roku 2019 zajmują "Sieci" z 39 tys. cytowań. Na podium znalazły się także "Wprost" i "Newsweek".
fot. mat. prasowe
Tygodniki
Na podium wśród najczęściej cytowanych w roku ubiegłym miesięczników znalazły się "Perspektywy", "Forbes" oraz "Press".
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Telewizja
Liderem cytowań wśród stacji telewizyjnych została TVN24 - 24,6 tys. powołań. Na miejscu drugim TVN z 20,4 tys. cytowań. Na trzecim miejscu znalazł się Polsat News (13,8 tys.), na czwartym TVP Info (12 tys.), a na piątym TVP1 z wynikiem 5,3 tys.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
Liderem pod względem liczby cytowań wśród stacji radiowych w 2019 roku było RMF FM. Na treści pochodzące z tej stacji inne media powoływały się blisko 26 tys. razy. Drugie miejsce należy do Radia ZET (13,2 tys.), trzecie do radiowej „Jedynki” (8,6 tys.).
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Liderem cytowań wśród portali internetowych został Onet z wynikiem 48,5 tys. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 33,4 tys. Kolejne pozycje należą do: wpolityce.pl, gazeta.pl oraz wirtualnemedia.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Poniższy wykres ilustruje roczny rozkład liczby powołań na dwa wiodące portale internetowe: Onet i Wirtualną Polskę. Portale znalazły się także w czołówce rankingu ogólnego.
fot. mat. prasowe
Roczny rozkład liczby powołań na dwa wiodące portale internetowe
Media ekonomiczne
W 2019 roku wśród tytułów skupiających się na tematyce biznesowej zdecydowanym liderem był „Dziennik Gazeta Prawna”. Na treści pochodzące z tego tytułu powoływano się 14,7 tys. razy. W rankingu znalazły się także: "Puls Biznesu", bankier.pl, "Forbes" i businessinsider.com.pl.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
W mediach regionalnych wśród pięciu najczęściej cytowanych znalazły się dwie gazety i trzy stacje radiowe. Na pierwszym miejscu "Głos Wielkopolski" z wynikiem 1,2 tys., na kolejnych: Radio Gdańsk, Radio Kraków, "Gazeta Krakowska" i Radio Poznań.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 464 920 materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)