eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościMediaNajczęściej cytowane media: Onet liderem 2019

Najczęściej cytowane media: Onet liderem 2019

2020-01-31 00:41

Najczęściej cytowane media: Onet liderem 2019

Najczęściej cytowane media 2019 © Vesna Cvorovic - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (12)

Onet został najbardziej opiniotwórczym medium 2019 roku - wynika z analizy przeprowadzonej przez Instytut Monitorowania Mediów. Na podium znalazły się także Wirtualna Polska i "Rzeczpospolita".

Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media XI 2019

W roku 2019 Onet był cytowany blisko 48,5 tys. razy. Według IMM tak dobry wynik Onet zawdzięcza m.in. powołaniom na wypowiedzi gości programu Onet Rano oraz doniesieniom na temat tzw. afery hejterskiej w Ministerstwie Sprawiedliwości.

W rankingu ogólnym najczęściej cytowanych mediów znalazły się trzy portale internetowe, pięć tytułów prasowych, trzy stacje radiowe i cztery telewizyjne.

Onet był liderem najczęściej cytowanych mediów przez większość ubiegłego roku. Tylko w styczniu i w lutym prowadzenie objęła "Gazeta Wyborcza", dzięki publikacjom związanym z tzw. taśmami Kaczyńskiego.

fot. mat. prasowe

Najbardziej opiniotwórcze media

Na czele rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w 2019 roku znalazł się Onet.


fot. mat. prasowe

Liderzy zestawienia za rok 2019 w ujęciu miesięcznym

Początek roku należał do „Gazety Wyborczej”.


Prasa


W 2019 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była "Rzeczpospolita". Powoływano się na nią 29 tys. razy. Na miejscu drugim uplasowała się "Gazeta Wyborcza", cytowana 25,8 tys. razy, a na trzecim "Super Express" z 15,6 tys. cytowań.

W rankingu uwzględniającym dziesięć najczęściej cytowanych tytułów prasowych, znalazły się także: "Dziennik Gazeta Prawna", "Fakt", "Przegląd Sportowy", "Puls Biznesu", "Sieci", "Wprost" oraz "Newsweek".

fot. mat. prasowe

Prasa

Najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym 2019 roku zostaje dziennik „Rzeczpospolita”.


Wśród najczęściej cytowanych tygodników pierwsze miejsce w roku 2019 zajmują "Sieci" z 39 tys. cytowań. Na podium znalazły się także "Wprost" i "Newsweek".

fot. mat. prasowe

Tygodniki

W kategorii tygodniki i dwutygodniki pierwsze miejsce zajmują „Sieci”.


Na podium wśród najczęściej cytowanych w roku ubiegłym miesięczników znalazły się "Perspektywy", "Forbes" oraz "Press".

fot. mat. prasowe

Miesięczniki

W kategorii miesięczniki zwyciężyły „Perspektywy”.


Telewizja


Liderem cytowań wśród stacji telewizyjnych została TVN24 - 24,6 tys. powołań. Na miejscu drugim TVN z 20,4 tys. cytowań. Na trzecim miejscu znalazł się Polsat News (13,8 tys.), na czwartym TVP Info (12 tys.), a na piątym TVP1 z wynikiem 5,3 tys.

fot. mat. prasowe

Telewizja

Pierwsze dwa miejsca w kategorii stacje telewizyjne należą do TVN24 i TVN.


Radio


Liderem pod względem liczby cytowań wśród stacji radiowych w 2019 roku było RMF FM. Na treści pochodzące z tej stacji inne media powoływały się blisko 26 tys. razy. Drugie miejsce należy do Radia ZET (13,2 tys.), trzecie do radiowej „Jedynki” (8,6 tys.).

fot. mat. prasowe

Radio

Zdecydowanym liderem pod względem liczby cytowań wśród stacji radiowych w 2019 roku było RMF FM.


Portale internetowe


Liderem cytowań wśród portali internetowych został Onet z wynikiem 48,5 tys. Na drugim miejscu znalazła się Wirtualna Polska z wynikiem 33,4 tys. Kolejne pozycje należą do: wpolityce.pl, gazeta.pl oraz wirtualnemedia.pl.

fot. mat. prasowe

Portale internetowe

Zdecydowanie najczęściej cytowano Onet.


Poniższy wykres ilustruje roczny rozkład liczby powołań na dwa wiodące portale internetowe: Onet i Wirtualną Polskę. Portale znalazły się także w czołówce rankingu ogólnego.

fot. mat. prasowe

Roczny rozkład liczby powołań na dwa wiodące portale internetowe

Wykres ilustruje roczny rozkład liczby powołań na dwa wiodące portale internetowe: Onet i Wirtualną Polskę.


Media ekonomiczne


W 2019 roku wśród tytułów skupiających się na tematyce biznesowej zdecydowanym liderem był „Dziennik Gazeta Prawna”. Na treści pochodzące z tego tytułu powoływano się 14,7 tys. razy. W rankingu znalazły się także: "Puls Biznesu", bankier.pl, "Forbes" i businessinsider.com.pl.

fot. mat. prasowe

Media ekonomiczne

W 2019 roku wśród tytułów skupiających się na tematyce biznesowej zdecydowanym liderem był „Dziennik Gazeta Prawna”.


Media regionalne


W mediach regionalnych wśród pięciu najczęściej cytowanych znalazły się dwie gazety i trzy stacje radiowe. Na pierwszym miejscu "Głos Wielkopolski" z wynikiem 1,2 tys., na kolejnych: Radio Gdańsk, Radio Kraków, "Gazeta Krakowska" i Radio Poznań.

fot. mat. prasowe

Media regionalne

W mediach regionalnych wśród pięciu najczęściej cytowanych znalazły się dwie gazety i trzy stacje radiowe.


Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 464 920 materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się nazwy mediów prasowych; portali internetowych; stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu od 1 stycznia 2019 r. do 31 grudnia 2019 r.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: