Małe firmy internetowe kupują w sieci
2006-07-19 00:04
Przeczytaj także: Cross-border napędza polski e-commerce
Aż 79 proc. małych firm internetowych korzysta z Internetu żeby robić zakupy, dla porównania tylko 65 proc. konsumentów w 2005 roku. dokonało zakupów przez Internet. - wynika z raportu pt. "Small-Business Online Shopping: Understanding Online Research and Purchase Behavior." Dostawca lub znajomość marki i comparison shopping są dwoma głównymi czynnikami wpływającymi na decyzję o kupowaniu."Tradycyjnie, małe firmy kupowały od dostawców, z którymi łączyły ich długotrwałe relacje, odkryliśmy, że te same zwyczaje przeniesione zostały do Internetu". - mówi Sonal Gandhi, autor raportu. "Na 62 proc. wszystkich zakupów dokonanych przez firmy drogą internetową miały wpływ znajomość marki lub internetowe albo poza internetowe długotrwałe relacje z dostawcą. Jednak comparison shopping wpływa także na prawie połowę dokonywanych przez małe firmy internetowe transakcji".
Klienci korzystający z zestawień porównawczych produktów, wyszukują również w sieci zakupów nie internetowych i faworyzują reklamę online, a nie relacje z dostawcą. Produkty i usługi o konkurencyjnych cenach będą coraz popularniejsze - podaje raport.
Nowe małe firmy internetowe nie tylko zwiększą ilość kupujących, ale oczekuje się, że będą przewodzić tendencji kompleksowych zakupów usług i produktów poprzez Internet.
Takie branże jak usługi reklamowe, marketingowe, finansowe oraz karty kredytowe, pojazdy i meble będą czerpać korzyści dzięki coraz większej liczbie klientów wśród firm internetowych oraz staraniom samych dostawców usług o ułatwienie dokonywania transakcji. Obecnie podróże to najczęstsza kategoria wśród transakcji internetowych dokonywanych przez firmy. Zaraz za nią plasują się sprzęt komputerowy, oprogramowanie i zaopatrzenie biur.
Firmy, aby być bardziej konkurencyjnymi i zdobyć większą liczbę klientów, którzy zwiększą sprzedaż online muszą zadbać o dostarczenie klientom informacji porównawczych - wynika z raportu. Jednocześnie firmy w celu polepszenia relacji z klientem i zapewnienia sobie jego lojalności powinny bardziej uwidocznić proponowane przez siebie udogodnienia w dokonywaniu transakcji drogą internetową.
![Bezpieczne zakupy w Black Friday [© Freepik] Bezpieczne zakupy w Black Friday](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Black-Friday/Bezpieczne-zakupy-w-Black-Friday-263435-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl