Ranking pracodawców z branży handlowej. Kto ma najlepszą reputację?
2020-02-10 12:37
Kto w branży handlowej ma najlepszą reputację? © Coloures-Pic - Fotolia.com
Przeczytaj także: Randstad Award. Najlepsi pracodawcy 2019
Brak pracowników to bariera, na którą narzeka dziś bardzo pokaźne grono pracodawców. Sieci handlowe nie są pod tym względem żadnym wyjątkiem. W takich realiach szczególnego znaczenia nabierają marka pracodawcy oraz podejmowane przez firmy działania z zakresu employer branding. Jak wypadają pod tym względem działające na rodzimym rynku sieci handlowe? Które z nich zajmują najwyższe pozycje w rankingu pracodawców? Oto najświeższe zestawienie marek o najlepszej reputacji.YouGov BrandIndex - ranking pracodawców o najwyższej reputacji
- Rossmann (30,6)
- Sephora (21,3)
- Apart (21,1)
- IKEA (21,1)
- Empik (20,4)
- W. Kruk (19,1)
- Douglas (18,7)
- Lidl (18,4)
- Adidas (17,9)
- Wólczanka (17,4)
fot. Coloures-Pic - Fotolia.com
Kto w branży handlowej ma najlepszą reputację?
Jak informują autor badania, określony w rankingu pracodawców wskaźnik reputacji pracodawcy bazuje na dwóch pytaniach:
- Wyobraź sobie, że szukasz pracy na stanowisku podobnym do obecnego (lub doradzasz przyjacielowi szukającemu pracy). Wskaż firmy, w których byłabyś/byłbyś dumna/dumny z tego, że pracujesz w tym miejscu?
- Wskaż firmy, w których wstydziłabyś się/ wstydziłbyś się pracować?
Raportowany rezultat jest wynikiem netto, a więc różnicą pomiędzy ilością wskazań pozytywnych i negatywnych.
Wielkość firmy nie ma decydującego znaczenia, gdy myślimy o pracy – liczy się też prestiż i wizerunek marki. Pracodawcy, którzy świadomie pracują na wizerunek, cieszą się dobrą opinią zarówno wśród pracowników, jak i konsumentów - mówi Agnieszka Górnicka, prezes zarządu Inquiry sp. z o.o.
O badaniu YouGov BrandIndex
YouGov BrandIndex to jedyne w Polsce badanie kondycji marek realizowane w czasie rzeczywistym. Kluczowe wskaźniki monitorowane w badaniu związane są z komunikacją, wizerunkiem i zakupami. W 2019 r. monitorowano w Polsce 116 marek sieci handlowych i gastronomicznych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
czarnamatka / 2020-03-09 11:42:26
Wiadomo reputacja jest ważna, ale też ludzie chcą dobrze zarabiać i czuć się bezpiecznie w swoim miejscu pracy i doceniani też. U nas szef ostatnio zaczął jakoś tak lepiej sie do nas zwracać, każdemu odpowiada itp. Nawet też na dniach podobno mamy dostać pakiety medyczne w medicover, mnie to by naprawdę bardzo ucieszyło. [ odpowiedz ] [ cytuj ]