Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie
2020-02-13 11:07
![Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie [© Maksym Yemelyanov - Fotolia.com] Zakupy online: 3 nowe zachowania konsumenckie](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/Zakupy-online-3-nowe-zachowania-konsumenckie-227053-200x133crop.jpg)
Zakupy online © Maksym Yemelyanov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
Jak czytamy w komunikacie z badań Barometr E-shopper 2019, kategorie zakupów online, które cieszą się największą popularnością wśród regularnych konsumentów, to:- odzież (58%),
- obuwie (49%) oraz
- książki (46%).
Okazuje się również, że to grono kupujących aż 13,5% wszystkich swoich zakupów dokonuje za pośrednictwem internetu. 62% z nich deklaruje, że regularnie odwiedza zagraniczne sklepy internetowe, a blisko 8 na 10 uważa swoje ostatnie zakupy online za udane.
Do zakupów online skłania konsumentów przede wszystkim związany z nimi komfort, a więc m.in. brak ograniczeń czasowych oraz lokalizacyjnych. Preferowanym sposobem otrzymania zamówionego towaru jest dostawa do domu (86% wskazań), a tuż za nią plasują się odbiory w punkcie (18%) oraz w placówkach pocztowych (17%).
fot. Maksym Yemelyanov - Fotolia.com
Zakupy online
Komfort konsumenta najważniejszym czynnikiem zachęcającym do e-zakupów.
Regularni e-konsumenci siłą napędową rynku
Mimo lokalnej specyfiki i odmiennych nawyków można wskazać trendy wspólne dla e-konsumentów w całej Europie i są to:
- Dynamiczna aktywność w sieci i mediach społecznościowych. Zakupy online to tylko jeden z aspektów internetowej aktywności dzisiejszych e-konsumentów — miłośników nowoczesnych technologii. Są oni użytkownikami urządzeń mobilnych i chętnie udzielają się w mediach społecznościowych.
- Odbiór w punkcie coraz częstszą metodą dostawy. Choć europejscy e-konsumenci wciąż najczęściej decydują się na dostawę do domu, drugim najchętniej wybieranym miejscem dostawy są punkty odbioru.
- Szansa na bardziej ekologiczny charakter branży e-commerce. E-konsumenci w coraz większym stopniu zdają sobie sprawę z wpływu branży e-commerce na środowisko i są gotowi zapłacić więcej za usługi świadczone w sposób ekologiczny. Oczekują także odpowiedzialnych działań ze strony marek i firm.
Przyszłość branży e-commerce należy do trzech typów grup e-konsumentów
W badaniach Barometr E-shopper 2019 DPDgroup wyłoniły się trzy nowe zachowania konsumenckie, które wpłyną na przyszłość europejskiej branży e-commerce:
- „E-konsument entuzjasta”, fundament e-commerce: doskonale radzi sobie z zakupami w zagranicznych sklepach internetowych, często kupuje online, jest zadomowiony w świecie cyfrowym i oczekuje sposobu dostawy dostosowanego do jego potrzeb. 62% „e-konsumentów entuzjastów” twierdzi, że w sieci kupuje niemal 100% potrzebnych artykułów.
- „E-konsument epikurejczyk”, klucz do przyszłego rozwoju: nabywca umiarkowanie często kupujący online, wymagający i oczekujący sprawnej obsługi; ma także bardzo wysokie wymagania dotyczące sposobu dostawy, zwrotów i rekomendacji. 57% e-konsumentów epikurejczyków chętnie zapłaci więcej za usługi, które ułatwiają im życie.
-
„E-konsument świadomy ekologicznie”, wzrost troski o środowisko naturalne:
e-konsument wrażliwy na kwestie ochrony środowiska; kupuje okazjonalnie, gotów wybrać droższe usługi, jeśli będą bardziej ekologiczne; oczekuje wielu opcji dostawy. 58% e-konsumentów świadomych ekologicznie interesuje się wpływem e-commerce na społeczeństwo.
Raport Barometr E-shopper 2019 dla DPDgroup został sporządzony przez GfK między 27 maja a 10 lipca 2019 r. Dane zostały zebrane online w ramach tzw. ślepej próby liczącej 24 258 uczestników z 21 krajów Europy (Austrii, Belgii, Chorwacji, Czech, Estonii, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Łotwy, Litwy, Holandii, Polski, Portugalii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Hiszpanii, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii) i Rosji. Wszyscy ankietowani byli pełnoletni i złożyli przynajmniej jedno zamówienie od stycznia 2019 r.
![10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zachowania-konsumentow/10-kluczowych-zmian-w-e-commerce-ktore-przyniosla-pandemia-236467-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)