Brytyjczycy wydają w sieci najwięcej
2006-07-20 13:48
Wielka Brytania jest największym europejskim rynkiem zakupów internetowych. Brytyjczycy wydali w ten sposób w 2005 r. 9,79 mld euro, wyprzedzając Niemcy (9,71 mld euro) - podała firma analityczna Mintel.
Przeczytaj także: Wzrośnie sprzedaż online
Konkurencja między dostawcami usług internetowych spowodowała zmniejszenie kosztów korzytania z dostępu szerokopasmowego, co ułatwiło zakupy online. M.in. dzięki temu sprzedaż przez internet wzrosła w Europie o 51 proc. osiągając poziom 40,2 mld euro w ubiegłym roku.Mintel przewiduje, że liczba ta potroi się w ciągu najbliższych 4 lat. Zyski firm będą wzrastać m.in. dzięki coraz lepszym zabezpieczeniom w sieci i coraz większej skłonności internautów do tej formy zakupów.
Przeczytaj także:
Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
oprac. : A. Budkowska / Mediarun.pl