eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozySklepy internetowe. Intensywny rozwój i co dalej?

Sklepy internetowe. Intensywny rozwój i co dalej?

2020-03-31 09:58

Sklepy internetowe. Intensywny rozwój i co dalej?

Sklepy internetowe rozwijają się © turgaygundogdu - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Rozwój e-commerce to właściwie nieustanna wręcz pogoń za rozlicznymi nowościami. Miniony rok upłynął sklepom internetowym na poprawie ich walorów estetycznych, ekspansji sprzedaży w różnych kanałach, ale również na coraz większym zaangażowaniu w jakość obsługi klienta oraz poprawie bezpieczeństwa zakupów. Co jeszcze? Oto, jak ubiegłe 12 miesięcy podsumowała platforma Shoper w raporcie zatytułowanym "E-commerce 360 stopni".

Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • W jakich regionach jest najwięcej sklepów internetowych w Polsce?
  • Kiedy co roku przypada szczyt zakupów w sieci?
  • W jaki sposób za nie płacimy za e-zakupy?


Autorzy raportu podkreślają, że miniony rok nie okazał się właściwie zaskakujący. Handel internetowy podążał ścieżką wzrostów, na co najlepszym dowodem może być rosnąca liczba sklepów internetowych, e-kupujących oraz branż rozwijających się w świecie e-commerce.

W minionych miesiącach nowe internetowe biznesy pojawiały się we właściwie wszystkich zakątkach naszego kraju, ale blisko co drugi z nich (47 proc) pochodził z Mazowsza, Śląska albo też z Małopolski.
-Branża e-commerce jeszcze nie osiągnęła nasycenia i nadal jest przestrzeń dla nowych graczy - komentuje wyniki raportu Artur Halik, Head of Sales w Shoper.

fot. mat. prasowe

Mapa polskiego e-commerce

Prawie połowa sklepów (47 proc.) skoncentrowana jest w trzech województwach: mazowieckim, śląskim i małopolskim.


Autorzy raportu podkreślają również, że ostatni czas był dla sklepów internetowych dość wymagającym okresem ze względu na obowiązujące od maja 2018 roku rozporządzenie RODO. Jak podkreśla Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper:
– Unijne przepisy wymusiły na sprzedających podjęcie realnych kroków, zwiększających bezpieczeństwo i komfort kupujących.

Jak to wszystko wpłynęło na sprzedaż? Z danych Shoper wynika, że co czwarty zakup w internecie realizowany był w 2019 roku w sklepach z branży “dom i ogród”. Popularne były również sklepy internetowe w kategorii “zdrowie i uroda” (18,5 proc.) oraz “ubrania” (13,5 proc.).

fot. mat. prasowe

Najpopularniejsze branże

Co czwarty zakup w internecie realizowany jest w sklepach z branży “dom i ogród”.


W 2019 roku najwięcej sklepów, bo niemal co czwarty, działało w branży "dom i ogród". Jako druga, pod względem liczby aktywnych sklepów internetowych, uplasowała się branża odzieżowa (niemal 17 proc.), a na trzecim miejscu znalazły się sklepy z kategorii “zdrowie i uroda” (ponad 13 proc.). Liczba sklepów z branży “dom i ogród” oraz “zdrowie i uroda” jest nieco większa niż w roku poprzednim. Za to sklepy internetowe z asortymentem odzieżowym nieco straciły na liczebności w porównaniu z 2018 rokiem.

Z 2019 roku zapamiętamy też rekordowe zainteresowanie „Black week” – czyli listopadowym tygodniem specjalnych promocji i wyprzedaży. 136 proc. – o tyle większy ruch zanotowaliśmy na platformie sklepów internetowych Shoper podczas samego Black Friday 2019 względem roku ubiegłego. Także w porównaniu ze „zwykłym” piątkiem, 22 listopada 2019 r., wartość zamówień w sklepach internetowych Shoper wzrosła o 185 proc.

fot. mat. prasowe

Płatności w sklepach internetowych

Szybkie i bezgotówkowe płatności to najczęściej wybierana forma zapłaty za zakupy robione w internecie w 2019 roku.


Z najnowszego raportu Shoper płynie również inna, ważna wiadomość: szybkie i bezgotówkowe płatności to najczęściej wybierana forma zapłaty za zakupy robione w internecie w 2019 roku. Co ważne, popularność tej metody szybko rośnie. W 2017 r. wykorzystano ją w 38 proc. transakcji w sklepach pracujących na oprogramowaniu Shoper, a w 2019 r. ponad połowa zakupów opłacana była w ten sposób. To dziesięciokrotnie więcej niż płatności gotówką (nieco mniej niż 6 proc. transakcji w tym samym okresie).

W podsumowanie do raportu czytamy m.in., że w tym roku właściciele sklepów internetowych zmuszeni będą zredefiniować swoją strategię pod kątem relacji z klientem, skupiając się przede wszystkim na doświadczeniach pozakupowych. Ciekawe, czy ta wskazówka zachowuje swoją aktualność w czasach pandemii czy też dziś priorytety są jednak nieco inne.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: