Idealny szef istnieje! Jaki jest?
2020-04-09 15:04
Szef doskonały to marzenie wielu pracowników. Okazuje się, że wcale niemała grupa Polaków z takim właśnie przełożonym ma do czynienia - z badania LiveCareer Polska wynika, że posiadanie świetnego szefa deklaruje aż 53% z nas. Rezultaty przeprowadzonej ankiety kreują interesujący obraz idealnego menedżera, wskazując jednocześnie elementy, nad którymi polska kadra menedżerska powinna jeszcze popracować.
Przeczytaj także: 5 błędów, których nie powinien popełniać lider
Z odpowiedzi udzielonych przez 972 respondentów wynika, że dobry szef to taki, który jest przede wszystkim uczciwy, wiarygodny, ma pozytywne nastawienie oraz udziela wsparcia członkom swojego zespołu. Jednocześnie co czwarty z respondentów wskazał, że polskim menedżerom nieco brakuje poczucia humoru. Nad tym warto popracować, ponieważ, jak podkreśla Żaneta Spadło, ekspertka kariery serwisu LiveCareer Polska i autorka badania:Kontakt z przełożonym to dla wielu osób jeden z głównych powodów stresu w pracy. Dobry menedżer powinien to zauważyć i umieć rozładować napięcie — na przykład wspólnym śmiechem. To tym ważniejsze, że Polacy uchodzą za bardzo zestresowany naród.
Z badania wynika również, że 2 na 3 pracowników życzyłoby sobie, aby ich przełożony skupiał się przede wszystkim na znalezieniu i pełnym wykorzystaniu ich mocnych stron. Ta potrzeba rośnie wraz ze stażem pracy i doświadczeniem pracowników.
Styl zarządzania bazujący na szukaniu błędów i korygowanie słabości popiera niespełna 35% badanych, jednocześnie jednak aż 57% badanych uważa że feedback od przełożonego powinien być zarówno pozytywny, jak i negatywny. 36% badanych oczekuje od szefa przede wszystkim pochwały, a nieco ponad 7% - krytyki.
fot. mat. prasowe
TOP 15 cech dobrego szefa
Najbardziej pożądaną cechą dobrego szefa jest uczciwość.
„Badanie oczekiwań Polaków względem przełożonych” wykazało również, że:
- tylko 53% z nas ma szefa, który dba, byśmy zachowali równowagę między życiem prywatnym a zawodowym,
- ponad 70% z nas chce, by przełożony pomagał nam w rozwiązywaniu problemów zawodowych,
- aż 75% z nas uważa, że szef powinien brać pod uwagę zdanie pracowników, nawet jeśli jest inne niż jego własne,
- blisko 50% badanych podoba im się rodzaj feedbacku, jaki otrzymują od menedżera,
- 57% ma poczucie, że szef bierze pod uwagę ich opinię podczas podejmowania decyzji.
Przeczytaj także:
O czym warto pamiętać w Dzień Szefa (i nie tylko)?

oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)