Pandemia nie zwiększa popytu na ubezpieczenia online
2020-04-19 00:36
Pandemia nie zwiększa popytu na ubezpieczenia online © Jakub Jirsák - Fotolia.com
Przeczytaj także: Mało chętnych na ubezpieczenia online. Polisy kupujemy od agenta
Fakt, iż większość Polaków korzysta przy zakupie ubezpieczenia z tradycyjnych kanałów sprzedaży nie jest dla Adama Łoziaka, wiceprezesa ds. klienta w UNIQA Polska, żadnym zaskoczeniem. Wszelkie prowadzone badania już od lat pokazują, że w przypadku polis najchętniej korzystamy z pomocy agenta.-Z kalkulatorów na stronach www ubezpieczycieli korzystają osoby zainteresowane przede wszystkim ubezpieczeniem turystycznym oraz komunikacyjnym – wyjaśnia Adam Łoziak.
Badanie pokazuje również, że trwająca pandemia i ograniczenia związane z poruszaniem się wcale nie skłaniają nas do zakupu czy odnowienia ubezpieczenia online. Z udzielonych odpowiedzi wynika, że taki zamiar ma jedynie co czwarty z badanych. 30 proc. nie ma zdania na ten temat, a pozostali są przekonani, że polisy przez internet kupować nie będą.
Osoby, które planują zakup lub odnowienie ubezpieczenia wskazują ponownie przede wszystkim ubezpieczenie komunikacyjne oraz domu lub mieszkania. Odpowiednio 70 i 36 proc.
fot. mat. prasowe
Czy i jakie ubezpieczenia kupujesz przez internet?
- Polacy nie są przyzwyczajeni do kupowania polis przez Internet. Najczęściej na taki sposób zakupu decydują się młodsze osoby. Być może właśnie obecny trudny czas i niemożliwość kupienia lub odnowienia polisy bezpośrednio u agenta skłoni niektórych do zmiany tego podejścia. Jednak nie spodziewam się istotnej zmiany naszych nawyków i lawinowego wzrostu sprzedaży ubezpieczeń online. Gdy czas pandemii się skończy Polacy chętnie wrócą do dawnych przyzwyczajeń – mówi Adam Łoziak.
fot. mat. prasowe
Kupno ubezpieczenia podczas pandemii
Co jednak ciekawe, o ile nie chcemy tak chętnie kupować lub wznawiać ubezpieczenia online, ale kupować ze zdalną pomocą agenta już tak. Połowa badanych deklaruje bowiem, że oczekuje zdalnej pomocy agenta przy zakupie lub odnowieniu ubezpieczenia w czasie trwającej epidemii COVID-19. 32 proc. nie chce takiej pomocy, a 17 proc. nie ma zdania. Nieco częściej kobiety niż mężczyźni. I tu także nie ma zaskoczenia. Przez telefon, czat lub mejl Polacy chcieliby wsparcia agenta przy zakupie lub wznowieniu ubezpieczenia auta (70 proc. badanych) oraz mieszkania lub domu (36 proc.). Spory odsetek badanych (31 proc.) wskazuje także na ubezpieczenia na życie.
fot. mat. prasowe
Zdalny zakup ubezpieczenia
*Badanie ARC Rynek i Opinia na zlecenie UNIQA Polska. Badanie Omnibus CAWI zrealizowane na próbie reprezentatywnej: N=1009. Próba reprezentatywna pod względem: płci, wieku, wielkości miejscowości, wykształcenia oraz regionu GUS. Zostało zrealizowane w dniach 1-6 kwietnia 2020 r.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)