Ulubione media internautów
2006-07-28 00:05
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Twoja doba ma 43 godziny
Media tradycyjne on-linefot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Warto podkreślić, że internetowe radio i telewizja cieszą się większą popularnością wśród panów. Kobiety natomiast chętniej czytają w internecie prasę. Jak wynika z powyższego wykresu w porównaniu z wynikami poprzedniej fali badania z listopada 2005, internauci coraz chętniej korzystają z tradycyjnych mediów za pośrednictwem sieci.
fot. mat. prasowe
Nadal ulubionym kanałem telewizyjnym internautów jest TVN - jego oglądanie deklarowało 69,1 proc. badanych osób. Program 1 TVP ogląda 59,7 proc. respondentów, jednak wyniki tej stacji są słabsze z każdą falą realizowanego przez Gemius badania. Trzecie miejsce zdobył Polsat, oglądany przez 59,5 proc. internautów. TVN jest jednocześnie ulubioną stacją kobiet. Mężczyźni częściej wybierają TVP 1. Co ciekawe, panowie znacznie częściej niż panie oglądają tematyczne kanały dokumentalne i filmowe. Internautki, co wydaje się dużym zaskoczeniem, częściej deklarowały oglądanie kanałów sportowych! Być może wynika to z faktu, że w czasie realizacji badania panie, chętniej niż panowie śledziły transmisję turnieju J&S Cup, w którym rywalizowały najlepsze tenisistki świata.
fot. mat. prasowe
Wśród respondentów najchętniej słuchaną stacją radiową jest niezmiennie RMF FM, 41,3 proc. internautów deklaruje, że w dniu poprzedzającym badanie słuchało właśnie tego kanału radiowego. Jest to wynik lepszy o 2 punkty procentowe od uzyskanego w analogicznym badaniu pół roku wcześniej. Drugą pozycję pod względem popularności zajmuje Radio Zet (34,1 proc.). Na kolejnych pozycjach uplasowały się: Eska (26 proc.), Program 3 PR (13,6 proc.) oraz Radio Złote Przeboje (10,4 proc.). Pozostałe stacje radiowe nie przekroczyły poziomu 10 proc. Jak wynika z raportu, kobiety nieco chętniej słuchają RMF FM oraz Eski. Mężczyźni natomiast nieznacznie częściej słuchają Programu 3 PR, Radiostacji, Programu 1 PR oraz Antyradia.
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl