Reklama internetowa z niższą widocznością. I to pomimo większego ruchu w sieci
2020-04-24 11:29
Widoczność reklam display w Polsce spadła © Rawpixel - Fotolia.com
Przeczytaj także: Reklama internetowa: wideo dostrzegane częściej niż display
Jak czytamy w komunikacie z najnowszego badania “Meetrics Benchmark Report Q1/2020”, w pierwszych miesiącach tego roku odsetek banerów, które spełniały minimalne wymagania co do widoczności, pikował do poziomu 48%, względem 54% uzyskanych w poprzednim kwartale. Jednocześnie odnotowano kolejny już wzrost widoczności internetowej reklamy wideo, której widoczność wzrosła z 74% do 78%.Raport wskazuje również na najczęstsze przyczyny braku widoczności reklam, podkreślając problem, jakim jest nieoptymalne pozycjonowanie reklam.
- Obecna sytuacja pandemii i związanego z nią globalnego kryzysu ma oczywiście duży wpływ na branżę i na kampanie reklamowe w internecie. Umieszczenie reklamy marki we właściwym środowisku i kontekście, oraz tak by była ona naprawdę widoczna dla odbiorców, pozostaje jednym z czołowych wyzwań dla reklamodawców. Wyzwaniem nawet ważniejszym niż do tej pory. Jednocześnie nasze pomiary wskazują, że obecny stan rzeczy oznacza wciąż bardzo duży potencjał do rozwoju dla całej branży digital. Trzeba “tylko” nasilić wysiłki na rzecz poprawy wskaźników Viewability, tak by korzystając z podstawy jaką dają wyniki wiarygodnych pomiarów dbać o efektywną optymalizację działań reklamowych w internecie. Zebrane przez nas dane wskazują, że w ciągu ostatnich 10 lat nigdy nie odnotowaliśmy tak gwałtownego wzrostu ruchu w sieci. Rozwój ten można zaobserwować we wszystkich rodzajach treści, ale jest szczególnie zauważalny na stronach z wiadomościami. – komentuje Hubert Świtalski, Country Manager w Meetrics Poland.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)