eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetZakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!

Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!

2020-04-27 11:26

Zakładasz sklep internetowy? O te podstawy musisz zadbać!

Sklep online © media@ericsson.pl

Brak możliwości zakupów w większości sklepów stacjonarnych, a także przymusowa rezygnacja ze świadczenia i korzystania z wielu usług, spowodowały zmiany w dotychczasowym funkcjonowaniu każdego z nas. Obserwujemy jeszcze silniejszy zwrot w stronę internetu. Jednak pomimo kryzysu powstają nowe sklepy, które notują realne wzrosty. Sprzedaż internetowa i podjęcie dodatkowych działań online może być więc ratunkiem dla wielu przedsiębiorców. Jeśli Ty także chcesz założyć e-sklep, przeczytaj koniecznie ten tekst i nie popełniaj podstawowych błędów!

Przeczytaj także: 4 porady jak skutecznie prowadzić sklep internetowy

Kto zyska na kryzysie?


W czasie pandemii zyskują branże, które zaspokajają główne potrzeby walki z koronawirusem.
– Największe wzrosty obserwujemy u firm oferujących artykuły medyczne, w tym oczywiście środki do dezynfekcji, a także wśród sklepów zoologicznych i sklepów spożywczych zapewniających dostawę do domu, czyli tzw. e-grocery – stwierdza Joanna Śledziejowska, Starszy Specjalista SEO w Grupie TENSE.

W obliczu braku środków chroniących przed zakażeniem dużym zainteresowaniem cieszy się także druk 3D. Jest on coraz częściej wykorzystywany, na przykład, do produkcji przyłbic ochronnych. Wniosek? Zarabiają przedsiębiorcy, którzy proponują produkty lub usługi pozwalające przetrwać społeczną kwarantannę i jednocześnie nie wychodzić z domu, w tym:
  • sklepy online ze sprzętem komputerowym niezbędnym do pracy zdalnej,
  • firmy logistyczne i kurierskie,
  • sklepy z grami, zabawkami dla dzieci,
  • księgarnie internetowe,
  • firmy z branży szkoleniowej i te, które oferują kursy online,
  • serwisy z treściami streamingowymi.

Jedni zyskują, inni tracą


Kryzys, z jakim się mierzymy, jest poważny i nie oszczędza nikogo. Jednak najbardziej cierpią w tej chwili restauracje, firmy organizujące eventy oraz koncerty, biura podróży. Podobne spadki notują gabinety kosmetyczne i fryzjerskie, które z powodu odgórnie wprowadzonych przepisów musiały zostać zamknięte.

fot. media@ericsson.pl

Sklep online

Sprzedaż internetowa i podjęcie dodatkowych działań online może być więc ratunkiem dla wielu przedsiębiorców.


Ze względu na restrykcje wdrożone na całym świecie dotyczące organizowania wydarzeń czy przemieszczania się, zainteresowanie tego typu branżami spadło praktycznie do zera.
– Największym wyzwaniem jest dostosowanie biznesu do obecnej sytuacji. Trzeba szukać nowych ścieżek dla swojego przedsiębiorstwa, aby utrzymać się na rynku i nie stracić źródła dochodu – zaznacza Joanna Śledziejowska z Grupy TENSE. – Nie bez znaczenia są także podejmowane działania marketingowe – dodaje.

Możliwości i przeszkody przy zakładaniu e-sklepu


Czas trwania pandemii oraz jej zasięg są poza Twoją kontrolą. Możesz jednak podjąć działania w celu złagodzenia konsekwencji – oddziałujących zarówno na Ciebie, jak i na pracowników, których zatrudniasz.

Szansa na sukces


Internet daje przede wszystkim możliwość przeniesienia sprzedaży i niektórych usług do sfery online oraz ograniczenie negatywnych konsekwencji pandemii. Zarówno w czasie kryzysu, jak i w normalnych warunkach, prowadząc biznes w sieci:
  • docierasz do większej liczby klientów,
  • korzystasz z różnych kanałów promocji – m.in. z SEO, Google Ads, Facebook Ads,
  • ponosisz niższe koszty działalności,
  • możesz robić to z dowolnego miejsca na ziemi.

Poznaj zagrożenia


Oczywiście, jak w każdej nowej sytuacji, zwłaszcza tak trudnej, jak obecna, musisz się liczyć z przeszkodami. Wśród nich są:
  • konieczność wypromowania sklepu i zaistnienie w wyszukiwarce Google,
  • dodatkowe koszty promocji w postaci płatnych kampanii,
  • zebranie doświadczenia w obsłudze platform internetowych,
  • brak możliwości lub duże trudności w dostosowaniu działalności do wymogów internetu,
  • ryzyko niepowodzenia.

Nie załamuj się! Spójrz po prostu realnie na swoje możliwości. Dostosuj do nich strategię rozwoju. Plusem całej sytuacji staje się także czas, który zyskałeś na skutek ograniczeń i restrykcji wprowadzanych na całym świecie. Możesz go więc wykorzystać na odpowiednie przygotowanie się do działalności online i optymalne wdrożenie sklepu internetowego. Dotyczy to zarówno osób, które prowadzą już działalność, jak i tych, którzy dopiero postanowili zaistnieć w biznesie.

Wybierz odpowiedni model biznesowy e-sklepu


Pierwszym pytaniem, na jakie musisz sobie odpowiedzieć, to w jaki sposób zamierzasz pozyskiwać i skąd dystrybuować produkty. W przypadku sklepów internetowych wyróżnia się przede wszystkim dwa typy – dropshipping i korzystanie z własnego magazynu.

Czym jest dropshipping?


Kiedy masz pomysł, ale startujesz od zera i nie dysponujesz ani towarem, ani dużym kapitałem, najrozsądniejszym rozwiązaniem wydaje się dropshipping.
– Wówczas jesteś odpowiedzialny tylko za zbieranie zamówień, które potem realizuje hurtownia. Nie zamrażasz kapitału w produkcie – mówi Joanna Śledziejowska z Grupy TENSE.

Model biznesowy prowadzenia sklepu na podstawie dropshippingu i postawienie go na gotowym szablonie – to najlepsze rozwiązanie dla osób, które stawiają pierwsze kroki w biznesie, nie tylko tym internetowym.

A może sklep online z własnym magazynem?


W normalnych warunkach sprzedajesz produkty stacjonarnie? Możesz zdecydować się na otwarcie sklepu z własnym magazynem. Cały proces – od złożenia zamówienia do jego wysyłki, będzie spoczywał na Tobie, jako na właścicielu. Oprócz stworzenia samego sklepu, kwestie, którymi będziesz się na bieżąco zajmować, to między innymi:
  • stopniowe przeniesienie sprzedaży do internetu,
  • tworzenie oraz optymalizacja procesu pakowania i wysyłek,
  • planowanie zakupu towaru w dłuższej perspektywie.

Świadczenie usług przez internet? To możliwe!


Na co dzień świadczysz usługi, ale przez pandemię musiałeś z nich zrezygnować? Jeszcze nic straconego. Ich realizację również przeniesiesz do sieci. Najlepiej sprawdzi się to przy konsultacjach w branżach, takich jak:
  • dietetyka,
  • psychoterapia,
  • coaching,
  • trening osobisty,
  • nauka języków lub gry na instrumentach muzycznych.

W internecie prowadź zajęcia online za pomocą odpowiednich aplikacji, takich jak Skype czy Zoom. Możesz również sprzedawać usługi w postaci gotowego „produktu” – wraz z konkretną datą realizacji.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: