Rynek pracy specjalistów IV-VI 2006
2006-07-31 00:04
Przeczytaj także: Rynek pracy specjalistów I-III 2006
Kliencie, obsłuż się sam
Braki kadrowe w branży handlowej i przemysłowej potwierdzają również oferty pracy analizowane według kryterium „Działy w firmie” (Tabela 2.). W analizowanym kwartale najczęściej poszukiwani byli przedstawiciele handlowi i specjaliści ds. sprzedaży oraz inżynierowie. W sumie oferty te stanowiły ponad ¼ wszystkich ogłoszeń umieszczonych w serwisie Pracuj.pl. Odnotowano również znaczący wzrost liczby ofert dotyczących pracy w dziale obsługi klienta i call center. W okresie styczeń-marzec br. propozycji takich było nieco ponad 1800, a w okresie kwiecień-czerwiec już 2600. Stosunkowo mniej ofert pracy do wyboru w II kwartale tego roku mieli specjaliści z zakresu marketingu, reklamy i PR; osoby szukające pracy w działach badawczych oraz tłumacze.
- Rosnące zapotrzebowanie na pracowników działów obsługi klienta i call center wynika z dynamiki rozwoju sektora usług. Coraz częściej spotykamy się ze zjawiskiem offshoringu, czyli przenoszenia niektórych rodzajów usług do innych państw. Dotyczy to głównie firm, które mają centrale w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Trzeba również pamiętać, że ciągłe zainteresowanie pozyskiwaniem pracowników do tych działów wynika z dużej rotacji tej kadry – podkreśla Przemysław Gacek.
fot. mat. prasowe
Przeczytaj także:
Rynek pracy specjalistów V 2015
![Rynek pracy specjalistów V 2015 [© DOC RABE Media - Fotolia.com] Rynek pracy specjalistów V 2015](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-pracy/Rynek-pracy-specjalistow-V-2015-157557-150x100crop.jpg)
oprac. : Beata Szkodzin / eGospodarka.pl