Wyszukiwarka i Mapy Google wdrażają nowe opcje i współpracują z Booksy
2020-05-28 13:19
Teraz Google umożliwia dodawanie linków do darowizn © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Google udostępnia Moje Centrum Reklam
Wprawdzie kolejne dziedziny gospodarki są już odmrażane, to jednak biznes ciągle zmaga się z problemami. Wyzwaniem jest samo dostosowanie się do nowej rzeczywistości, w której trzeba mieć świadomość, że część klientów nie jest jeszcze gotowa na powrót do korzystania z usług offline.Odpowiedzią na to mają być nowe funkcje Google, które ułatwiać m.in. odkrywanie usług online i proces rezerwacji spotkań.
Opcja Zarezerwuj z Google daje możliwość bezpośredniej rezerwacji usług online z profilu firmy w Google. Korzyści z niej są obopólne – firmy zyskują nowe narzędzie rezerwacji, a klienci w jednym miejscu mogą szybko znaleźć dostępne godziny i daty, zarezerwować je i od razu dodać je do swojego Kalendarza Google.
Dotychczas użytkownicy dokonywali rezerwacji terminów i miejsc w salonach kosmetycznych czy restauracjach dzięki integracji usługi z ponad setką partnerów. Teraz Google rozszerza ofertę o kolejnych, w tym Regis, WellnessLiving, Zooty oraz Booksy.
Kolejna wprowadzona dziś funkcja daje przedsiębiorcom posiadającym konto w Google Moja Firma możliwość szybkiego poinformowania klientów o nowościach w swojej ofercie. Już niebawem firmy będą mogły dodawać do swoich wizytówek takie propozycje jak “zajęcia online” i “spotkanie online” .
fot. mat. prasowe
Teraz Google umożliwia dodawanie linków do darowizn
Aktualizacja najważniejszych informacji o firmie
W obecnych okolicznościach informacja “otwarte” lub „zamknięte” już nie wystarcza. Od początku trwania pandemii Google sukcesywnie udostępnia nowe narzędzia, które pomagają biznesom informować klientów o tym, jak i kiedy działają. Niezależnie od branży wszystkie podmioty mają możliwość oznaczania się jako tymczasowo zamknięte jak również aktualizowania informacji o ponownym otwarciu, nowych godzinach działania oraz dodatkowych komunikatów dotyczących COVID-19.
Od początku marca już ponad milion firm udostępniło komunikaty COVID-19, a klienci w poszukiwaniu informacji każdego tygodnia klikali średnio aż 2 miliony razy w profile firm w Google. Mimo kolejnych etapów odmrażania gospodarki i otwarcia restauracji wciąż wiele osób decyduje się na zamawianie jedzenia do domu lub odbioru na wynos. W odpowiedzi na te potrzeby Google dodał jeszcze więcej zewnętrznych dostawców, by głodni klienci mogli zamawiać ulubione dania z dodatkowych 25 000 restauracji bezpośrednio z Google. Wkrótce zostanie wprowadzona też możliwość wskazywania preferowanych partnerów dostaw w profilu Google Moja Firma.
fot. mat. prasowe
Nowe opcje Google
Łatwość i bezpieczeństwo odbioru jedzenia okazało się być dodatkowym elementem wpływającym na decyzję o wyborze restauracji. Dlatego Google dodał opcje takie jak „dostawa pod drzwi”, „brak konieczności kontaktu z dostawcą” i „możliwość konsumpcji w lokalu”, aby restauracje mogły w łatwy sposób udostępnić wszystkie ważne dla klientów informacje na swoich profilach biznesowych, zarówno w wyszukiwarce jak i Mapach. Od marca ponad 3 miliony restauracji dodało lub zaktualizowało swoje opcje oferty.
Prosty sposób informowania klientów o możliwości wsparcia
Teraz bardziej niż kiedykolwiek ludzie na całym świecie szukają sposobów by wesprzeć lokalne biznesy znajdujące się w trudnej sytuacji. Wpisywane w wyszukiwarkę zapytanie „jak pomóc małym firmom” osiągnęło rekordową liczbę w w marcu br., jego liczba wzrosła aż o 700% w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Aby łatwo wspierać wybrane biznesy już niebawem użytkownicy będą mogli korzystać z wyszukiwarki oraz Map Google by znaleźć te, które akurat proszą o pomoc.
Na bazie haseł wpisywanych w wyszukiwarkę oraz Mapy Google firma przeanalizowała jaki wpływ ma COVID-19 na działanie małych biznesów, ale także w jaki sposób klienci chcieliby nadal korzystać z usług lokalnych firm. Konsumenci na całym świecie szukają sposobów, by mimo pandemii wciąż móc wspierać księgarnię za rogiem, lokalną restaurację czy ulubione studia jogi - bo te miejsca tworzą właśnie unikalny charakter ich okolicy.
Aby pomóc lokalnym biznesom oraz społecznościom, które chcą je wspierać, Google wprowadził nowe rozwiązania, udostępniając firmom w 24 krajach dodawanie linków do darowizn oraz kart podarunkowych do ich profili biznesowych na Mapach. W przypadku darowizn firma współpracuje z PayPal i GoFundMe, zaś jeśli chodzi o karty podarunkowe czy vouchery, właściciele firm mogą przekierowywać klientów bezpośrednio do odpowiedniej zakładki na swojej stronie lub łączyć do ofert jednego z certyfikowanych partnerów (np. Square, Toast, Clover czy Vagaro).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)