Sprzedaż komputerów wzrosła o 30 proc., ale są wyjątki
2020-05-29 13:35
Sklep komputerowy © .shock - Fotolia.com
Przeczytaj także: Komputery osobiste - spadki, ale nie wszędzie
W styczniu i lutym komputery osobiste nie sprzedawały się zbyt dobrze. Sytuację zmienił marzec, w którym rządzący postanowili o zamknięciu szkół, częściowym zamrożeniu gospodarki i ograniczeniach w swobodnym poruszaniu.Powyższe czynniki sprawiły, że marcowa sprzedaż komputerów, w szczególności przenośnych, okazała się o 30 proc. wyższa aniżeli przed rokiem, jeszcze więcej (blisko 40 proc.) urosła w ujęciu miesięcznym. Warto przy tym podkreślić, że wzrostowa tendencja nie dotyczyła komputerów stacjonarnych, których sprzedaż pikowała zarówno ilościowo, jak i wartościowo.
fot. .shock - Fotolia.com
Sklep komputerowy
Tak jak po stronie producentów zmiany w przepisach i restrykcje sanitarne miały swoich beneficjentów, tak i po stronie dystrybucyjnej okoliczności epidemii istotnie kształtowały rynek. Duża cześć sieci handlowych musiała zamknąć lub ograniczyć ilość otwartych sklepów stacjonarnych, co zdecydowanie wpłynęło na poprawę sprzedaży w kanale e-commerce. W analizowanym okresie pierwszego kwartału br. sprzedaż komputerów w sklepach internetowych wzrosła o ponad 40 proc. ilościowo i wartościowo, natomiast w sklepach stacjonarnych spadała odpowiednio o 8 oraz 5 proc.
Pierwszy kwartał tego roku był dobrym okresem dla komputerów z procesorami AMD. W tym czasie ilość sprzedanych laptopów z procesorem tego producenta wzrosła niemal trzykrotnie w stosunku do okresu analogicznego w 2019 roku. Z kolei komputery mobilne z procesorami INTELA w tym samym okresie w ujęciu ilościowym straciły blisko 3 proc. Jednocześnie warto pamiętać, iż komputery budowane z wykorzystaniem procesorów tego producenta nadal odpowiadały za większą część rynku komputerów PC. Ich sprzedaż stanowiła 85 proc. rynku w ujęciu ilościowym oraz 88 proc. w ujęciu wartościowym. Komputery oparte na architekturze AMD to odpowiednio
O badaniu
Prezentowane w powyższym komunikacie analizy są oparte na danych z Panelu Punktów Sprzedaży Detalicznej GfK (PoS Tracking) regularnie gromadzącego informacje na temat sprzedaży produktów z takich segmentów jak: elektronika użytkowa, fotografia, telekomunikacja, IT, wyposażenie biurowe oraz duże i małe sprzęty gospodarstwa domowego.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)