Safetica 9.6 z nowymi funkcjonalnościami
2020-06-04 11:37
![Safetica 9.6 z nowymi funkcjonalnościami [© tonjung - Fotolia.com] Safetica 9.6 z nowymi funkcjonalnościami](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/Safetica-9-6/Safetica-9-6-z-nowymi-funkcjonalnosciami-229963-200x133crop.jpg)
Praca zdalna © tonjung - Fotolia.com
Przeczytaj także: Cyberbezpieczeństwo: kopia zapasowa to tylko początek, poznaj 4 kolejne kroki
Praca zdalna w zgodzie z przepisami
Zmiana trybu pracy na formę zdalną nie zwalnia przedsiębiorstw z odpowiedzialności przestrzegania przepisów takich jak RODO czy PCI-DSS (Payment Card Industry Data Security Standard).
Dlatego Safetica 9.6, wprowadziła kilka kluczowych zmian:
- udoskonalone DLP w przypadku połączenia zdalnego – służbowe pliki pozostają zabezpieczone nawet wtedy, gdy użytkownicy łączą się z urządzeniami służbowymi przez pulpit zdalny,
- klasyfikacja danych w oparciu o użytkownika – Twoi pracownicy najlepiej wiedzą z jakimi danymi pracują. Dlatego też nowa Safetica 9.6 pozwala nadawać uprawnienia wskazanym pracownikom na samodzielne klasyfikowanie dokumentów pod względem ich ważności,
- możliwość mieszania kategorii danych z politykami DLP – umożliwia jeszcze większą precyzję w wykrywaniu i ochronie danych wrażliwych, np. tworzenie specjalnych zasad dotyczących dokumentów niejawnych.
Zarządzanie na odległość
W Safetica 9.6 wprowadzony został nowy raport aktywności, który pozwala uzyskać szybki i kompleksowy przegląd sytuacji w firmie oraz umożliwia wygenerowanie raportu aktywności użytkowników we wskazanym przedziale czasu.
fot. tonjung - Fotolia.com
Praca zdalna
W obecnej sytuacji wiele firm wciąż pozostaje w systemie pracy zdalnej. Dlatego Safetica w swoich rozwiązaniach wprowadza wiele nowych funkcjonalności: raportowanie efektywności pracy, rozwinięcie modułu Safetica Mobile czy lepsza ochrona transferu danych podczas połączenia z pulpitem zdalnym.
Zabezpieczenie urządzeń firmowych w domu
Teraz możliwe jest zapewnienie bezpieczeństwa firmowych danych podczas pracy zdalnej, dzięki korzystaniu z systemu Kontroli urządzeń od najnowszej wersji Safetica 9.6 dostępnego także w systemie MacOS.
Dzięki pełnej integracji z platformą mobilną Android Enterprise nowa Safetica Mobile pozwalająca na zarządzanie urządzeniami mobilnymi (EMM) oferuje między innymi:
- Work profile – funkcję pozwalającą na wdrożenie kontenera służbowego, który może zawierać wszystkie aplikacje potrzebne użytkownikowi do pracy,
- cichą instalację aplikacji,
- blokadę dającą możliwość instalowania i odinstalowywania aplikacji (w tym aplikacji pochodzących z „nieznanych źródeł”),
- zarządzanie aplikacjami – użytkownicy nie mogą modyfikować aplikacji w Ustawieniach,
- blokadę kopiowania i wklejania danych pomiędzy kontenerem służbowym, a prywatnym,
- blokadę ujednoliconego hasła – ze względów bezpieczeństwa użytkownicy nie mogą mieć tego samego kodu dla profilu głównego i zarządzanego /tylko dla Android 9 i wyższej/,
- blokada konfiguracji VPN,
- blokada modyfikacji konta – użytkownicy nie mogą dodawać ani usuwać kont, chyba że potwierdzą działanie wykorzystując Authenticator, a także:
- wyłączenie opcji drukowania,
- wyłączanie/włączania ustawień lokalizacji.
![Rynek biurowy nabiera werwy [© Freepik] Rynek biurowy nabiera werwy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/rynek-biurowy/Rynek-biurowy-nabiera-werwy-264147-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)