eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKoniunktura konsumencka VII 2006

Koniunktura konsumencka VII 2006

2006-08-01 00:04

Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka VI 2006


Poprawiła się także ocena oczekiwanych zmian sytuacji finansowej gospodarstw domowych (w najbliższych 12 miesiącach): wskaźnik ocen wynosi obecnie –4,3 i jest o 0,5 pkt procentowy wyższy od wyniku uzyskanego w czerwcu. W dłuższej perspektywie czasowej nadal utrzymuje się korzystny dystans, wynoszący 9,4 pkt. procentowego - biorąc pod uwagę notowanie sprzed roku.

Saldo ocen zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju (w ostatnich 12 miesiącach) uległo względem czerwca poprawie o 2,3 pkt. procentowego, przyjmując wartość –25,3. W dlaszym ciągu utrzymuje się wysoka korzystna różnica w porównaniu do analogicznego miesiąca poprzedniego roku (14,3 pkt. procentowego).

Nie zmieniły się znacząco poglądy konsumentów w zakresie oczekiwanych (w najbliższych 12 miesiącach) zmian sytuacji gospodarczej kraju. Wskaźnik ocen przyjął wartość –14,5, a więc wyższą od czerwcowego notowania zaledwie o 0,2 pkt. procentowego. Nadal utrzymuje się korzystna relacja pomiędzy obecnym wynikiem a obserwacją sprzed roku, wynosząca 6,3 pkt. procentowego.

W lipcu 2006 r. poprawił się wskaźnik uwzględniający opinie nabywców na temat obecnych możliwości dokonywania poważniejszych zakupów. Wskaźnik ten przyjął nadzwyczaj wysoką wartość –9,6 (wzrósł więc o 5,8 pkt. procentowego wobec notowania z poprzedniego miesiąca i o 7,8 pkt. procentowego w porównanie do wyników sprzed roku).

Obawy przed wzrostem poziomu bezrobocia także uległy znacznemu zmniejszeniu. Wartość wskaźnika zmalała o 4,0 pkt. procentowego i wynosi obecnie 4,7. Lipiec 2006 r. jest tym samym kolejnym miesiącem, w którym stwierdzono najlepszy wynik w ciągu całego okresu realizacji badania (tj. od kwietnia 1997 r.). W stosunku do lipca 2005 r. zaobserwowano spadek obaw przed wzrostem bezrobocia o 24,7 pkt. procentowego.

W obecnym miesiącu znacznie poprawiły się również przewidywania konsumentów w zakresie możliwości oszczędzania pieniędzy (w okresie najbliższych 12 miesięcy). Wartość tego wskaźnika zmalała względem czerwca o 2,6 pkt. procentowego i wynosi obecnie –46,9 (jest to jednocześnie najniższa wartość, jaką zaobserwowano w dotychczasowych badaniach). Różnica w stosunku do wyników uzyskanych w analogicznym miesiącu 2005 r. zamyka się wielkością wynoszącą 9,2 pkt. procentowego.

poprzednia  

1 2

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: