Najczęściej cytowane media I-VI 2006
2006-08-02 00:03
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media VI 2006
W rankingu cytowań zwraca uwagę bardzo dobry debiut Dziennika. Gazeta, która pojawiła się na rynku 18 kwietnia, w krótkim czasie dołączyła do grona najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce. Wyrazem rosnącej opiniotwórczości Dziennika jest wysoka, czwarta lokata w zestawieniu. Większego znaczenia nabrały też gazety ekonomiczne - Puls Biznesu i Gazeta Prawna. W I połowie 2006 r. zajęły one odpowiednio piąte i szóste miejsce w rankingu, natomiast w pierwszych miesiącach 2005 r. uplasowały się dopiero na trzynastej (PB) i dwunastej pozycji (GP). O powolnym spadku w czołówce zestawienia można mówić w przypadku Trybuny. 84 proc. powołań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a 16 proc. - lokalnych.
Liderzy pozostałych mediów pozostają niezmienieni - pierwsze miejsce wśród stacji radiowych objęło Radio ZET, wśród stacji telewizyjnych – TVN, a najlepszym portalem internetowym okazał się Onet.pl. Te media najczęściej w ostatnim roku zajmowały pozycję lidera w swoich kategoriach, podobnie było w analogicznym okresie w 2005 r.
Najchętniej cytowane media były zwykle przywoływane w przeglądach prasy, a także w kontekście polskiej polityki oraz ekonomii, rynku i finansów. Spośród afer i spraw bieżących najwyżej w klasyfikacji tematów powołań znalazły się: afera związana ze współpracą księży z SB, sprawy związane z PZU (m.in. prywatyzacja spółki, powołanie nowego prezesa), lustracja Z. Gilowskiej i ogólnie temat lustracji, tragedia w Katowicach, sprawa dymisji A. Urbańskiego oraz afera związana z A. Mikoszem.
fot. mat. prasowe
Najczęstsze tematy powołań w I połowie 2006 roku
Najczęstsze tematy powołań w I połowie 2006 roku
Rywalizację tabloidów po sześciu miesiącach 2006 r. wygrał Fakt, pokonując Super Express różnicą 154 publikacji. Natomiast wśród tygodników opiniotwórczych pierwsze miejsce zajął Newsweek, wyprzedzając Wprost i Politykę.
W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 700 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych.
![Monitoring mediów: cytowania I 2019 [© BillionPhotos.com - Fotolia.com] Monitoring mediów: cytowania I 2019](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/media/Monitoring-mediow-cytowania-I-2019-215494-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl