Pracodawcy zadowoleni: I tura wdrożenia PPK poszła gładko
2020-06-22 12:43
Pracodawcy zadowoleni z I tury wdrożenia PPK © e.matthew - Fotolia.com
Przeczytaj także: Małe i średnie przedsiębiorstwa niegotowe na PPK?
Z badania IZFiA i IGTE wynika, że zakres wsparcia, jakie pracodawcy otrzymali ze strony instytucji finansowych przy wdrażaniu PPK przekroczył ustawowo określone minimum. 2 na 3 ankietowanych (66,7%) uważa, że pomoc była znacząco większa od tej, którą zakładały ustawowo narzucone obowiązki, a 20% określiło ją jako większą. Jednocześnie 13,3% badanych nie potrafiło określić zakresu udzielonego wsparcia.Jakich elementów oczekiwali pracodawcy w ramach oferowania i wdrożenia PPK? Z udzielonych odpowiedzi wynika, że oczekiwali oni przede wszystkim:
- wsparcia merytorycznego dla kadry zarządzającej i HR (66,7%),
- szkoleń dla pracowników (66,7%) oraz
- pomocy przy zintegrowaniu systemów kadrowo-płacowych z oprogramowaniem obsługującym PPK (53,3%).
Nieco rzadziej wymieniane były narzędzia komunikacji kierowanej do pracowników (40%), dodatkowe benefity (33,3%), najtańsza oferta (26,7%) czy wsparcie w zaprojektowaniu i prowadzeniu dokumentacji (13,3%).
fot. mat. prasowe
Zakres faktycznego wsparcia udzielonego pracodawcą przy wdrożeniu PPK
Rolę instytucji finansowych we wdrożeniu podkreślają również kryteria wyboru stosowane przez pracodawców. Wśród najważniejszych wymieniono zakres wsparcia we wdrożeniu (26,7%), renomę/markę instytucji finansowej (20%) oraz doświadczenie na rynku finansowym/kapitałowym (13,3%). Koszty prowadzenia PPK (6,7%) oraz osiągane wyniki inwestycyjne (6,7%) zdaniem instytucji finansowych nie decydowały o wyborze. Jednocześnie 1/4 instytucji finansowych nie była w stanie wskazać konkretnego kryterium (26,7%), jakim kierowali się pracodawcy.
fot. mat. prasowe
Jakich elementów oczekiwali pracodawcy w ramach oferowania i wdrożenia ppk?
– Wyniki badania pokazują, że instytucje finansowe wykazały się dużym profesjonalizmem oraz społeczną odpowiedzialnością i wzięły na siebie dodatkowe, niewynikające z ustawy obowiązki dotyczące wdrażania PPK. Udzieliły ponadprogramowego, często bardzo szerokiego wsparcia pracodawcom, by zapewnić jak najlepsze funkcjonowanie planów i wspierać rozwój systemu długoterminowych oszczędności. Wykazywały przy tym dużą kreatywność i profesjonalizm – tłumaczy Małgorzata Rusewicz, prezes zarządu IZFiA oraz prezes IGTE.
Jednocześnie respondenci bardzo dobrze ocenili pracę instytucji, które weryfikowały aplikacje złożone przez TFI i PTE. W ich jednomyślnej opinii przejście przez procedury administracyjne w KNF i PFR Portal przebiegało sprawnie i bez problemów (100%).
fot. mat. prasowe
Procedury administracyjne KNF i PFR Portal
– Cieszy nas pozytywna ocena naszej pracy przez instytucje finansowe. Staraliśmy się przygotować praktyczne i proste rozwiązania oraz po partnersku wspierać aplikujące do nas podmioty. Instytucje finansowe mogą liczyć na pomoc PFR Portal PPK. Ze wszystkimi staramy się pracować w sposób profesjonalny, nikogo nie faworyzujemy - na stronie www.mojeppk.pl prezentujemy w identyczny sposób oferty, zamieszczamy materiały edukacyjne. Organizujemy spotkania z przedstawicielami instytucji finansowych minimum raz na kwartał, a także spotkania indywidualne, co więcej zapraszamy ich reprezentantów do udziału w przygotowywanych lub wspieranych przez nas konferencjach tematycznych – komentuje Robert Zapotoczny, prezes zarządu PFR Portal PPK.
Badanie instytucji finansowych prowadzących pracownicze plany kapitałowe „Wdrożenie PPK” zostało przeprowadzone przez IZFiA oraz IGTE metodą CAWI w dniach od 6 lutego do 4 marca 2020 roku na próbie 15 instytucji finansowych, TFI i PTE, członków ww. izb.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (3)