Zachowania konsumentów: kosmetyki kupujemy na wiele sposobów
2020-07-14 10:03
Już co trzeci Polak kupuje kosmetyki w sieci © william_potter - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak pandemia zmieniła zachowania konsumentów? 3 główne trendy
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Jakie zachowania konsumenckie towarzyszą Polakom podczas zakupu kosmetyków?
- Jak część konsumentów kupuje je wyłącznie przez internet?
- Na jakie zalety zakupów online wskazują najczęściej?
Wonga Polska przedstawia wyniki zleconego Kantar Millward Brown badania „Cyfrowe zwyczaje Polaków”. Odpowiedzi udzielone przez respondentów wyraźnie dowodzą, że dziś obok roli, jaką w procesie zakupowym odgrywa internet, trudno jest przejść obojętnie. Tak jest również w przypadku kosmetyków - już co 2. z internautów deklaruje, że kupuje je w sieci lub przynajmniej poszukuje w niej informacji na temat poszczególnych produktów.
Jak kupujemy kosmetyki?
Badanie dowodzi, że co szósty Polak zarówno szuka, jak i zamawia kosmetyki wyłącznie przez internet. Tak samo liczna grupa badanych weryfikuje informacje o produktach w sieci, a następnie udaje się na zakupy do sklepu stacjonarnego. 12 proc. badanych preferuje najpierw obejrzeć produkty stacjonarnie, a następnie znaleźć najlepszą ofertę internetowego sprzedawcy i kupić je online. 41 proc. badanych preferuje wyłącznie tradycyjne placówki handlowe.
Dość interesujący jest fakt, że w zakupach kosmetyków dość rzadko wspieramy się opiniami najbliższych - kierowanie się rekomendacjami znajomych i rodziny deklaruje zaledwie 3 proc. polskich konsumentów.
fot. mat. prasowe
W jaki sposób Polacy kupują kosmetyki?
- Polacy mają wiele sposobów na zakupy, jednak niezależnie od ścieżki, aż 35 proc. ostatecznie kupuje kosmetyki w internecie. Na pierwszy rzut oka może to się wydawać mało, ale warto pamiętać, że mówimy o głównym miejscu tych zakupów. Jednoznacznie zadeklarowało, że nigdy by nie kupiło tego typu produktów w sieci jedynie 18 proc. Z kolei wysoki wynik zakupów wyłącznie stacjonarnych może wynika z tego, że część Polaków kupuje kosmetyki przy okazji, robiąc np. zakupy spożywcze, które najczęściej odbywają się stacjonarnie - zauważa Aneta Gergont-Gałązka, dyrektor departamentu marketingu w Wonga Polska.
Dlaczego decydujemy się na kupowanie kosmetyków przez internet?
Ponad dwie trzecie konsumentów uważa, że zakupy kosmetyków w internecie są wygodniejsze i pozwalają zaoszczędzić czas. Zdaniem 60 proc. w sieci tego typu produkty są tańsze. Tyle samo ankietowanych docenia również możliwość przeczytania opinii innych użytkowników określonego produktu.
Według 45 proc. oferta kosmetyków w internecie jest także czytelniejsza. Z kolei możliwość rozmowy ze sprzedawcą w punkcie handlowym i skorzystanie z porady ważne jest dla 37 proc.
fot. mat. prasowe
Kupowanie kosmetyków przez internet
- Polscy konsumenci doceniają zakupy online między innymi za wygodę, atrakcyjniejszą cenę i możliwość przeczytania opinii innych, i to nie tylko w przypadku kosmetyków, ale także innych kategorii produktów, które badaliśmy wcześniej. Co ciekawe, jak wynika z naszego cyklu „Cyfrowe zwyczaje Polaków”, ankietowani coraz mniej obawiają się o bezpieczeństwo swoich danych w sieci. Z tego powodu zakupów w internecie unikało w grudniu zeszłego roku aż 28 proc. badanych, w marcu już 23 proc., natomiast teraz 19 proc. Systematyczny spadek wynika prawdopodobnie z coraz większej popularności tego typu zakupów i bezpośredniego „wypróbowania” tej ścieżki przez część osób, zwłaszcza w trakcie zamrożenia gospodarki. Bardzo duże znaczenie może mieć także systematyczna edukacja społeczeństwa na tematy cyberbezpieczeństwa, co przekłada się na większą świadomość, jak bezpiecznie korzystać z internetu i niweluje wcześniejsze obawy – podsumowuje Aneta Gergont-Gałązka z Wonga Polska.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)