eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternetPhishing: Google i Amazon przynętą na ofiary

Phishing: Google i Amazon przynętą na ofiary

2020-08-05 11:53

Phishing: Google i Amazon przynętą na ofiary

Phishing © Maksim Kabakou - Fotolia.com

Popularność phishingu nie maleje. O tyle nie jest to zaskoczeniem, że jest to stosunkowo prosta i skuteczna metoda ataku. Pod kogo w ostatnim czasie najczęściej podszywali się cyberprzestępcy? Z najnowszych doniesień Check Point Software Technologies wynika, że markami, które w II kwartale br. w sposób szczególny upodobali sobie oszuści były Google i Amazon. Eksperci dostrzegli również wzmożoną ilość ataków, w których wykorzystywano złośliwe e-maile - stanowią one już 1/4 wszystkich uderzeń.

Przeczytaj także: Ransomware, phishing i inni - fałszywe maile to codzienność

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Jak prezentuje się zestawienie marek najczęściej wykorzystywanych w phishingu?
  • Na jakich markach żerowano w kanale mobile?
  • Na co należy szczególnie uważać?


Jak podaje Check Point Software Technologies, phishing, a więc podszywanie się pod znaną markę stosowane jest w znakomitej większości, bo w aż 90% wszystkich prób cyberataków.

Z kolei opublikowany przez Verizon raport odnośnie ubiegłorocznych incydentów naruszenia danych pokazał, że w blisko trzecim z nich wykorzystano właśnie phishing. Na tym jednak nie koniec - phishing towarzyszył również 78% ataków cyberszpiegowskich oraz tworzenia i wykorzystywania backdoorów.

Jednocześnie z najnowszego raportu Check Point wynika, że w II kwartale br. markami, na których popularności najczęściej żerował phishing okazały się Google i Amazon. Apple, wiodąca marka phishingowa z I kwartału, spadła tym razem dopiero na 7. miejsce. Całkowita liczba wykryć phishingu związanego z popularnymi markami pozostaje stabilna w stosunku do pierwszych trzech miesięcy bieżącego 2020 r.

fot. Maksim Kabakou - Fotolia.com

Phishing

Google i Amazon są najczęściej wykorzystywanymi markami przez hakerów.


Najczęściej wykorzystywanymi sektorami w tego typu działaniach są technologie, bankowość i media społecznościowe. Analizując używane wektory, możemy dostrzec pewne zauważalne różnice w markach używanych w każdym z nich: na przykład w przypadku urządzeń mobilnych nacisk kładzie się na główne marki technologiczne i media.

Email (24% phishingu Q2)


  1. Microsoft
  2. Outlook
  3. Unicredit

Web (61% phishingu Q2)


  1. Google
  2. Amazon
  3. WhatsApp

Mobile (15% phishingu Q2)


  1. Facebook
  2. WhatsApp
  3. PayPal

Wg analityków Check Pointa przyczyną wzrostów ataków może być złagodzenie globalnych ograniczeń związanych z Covid-19, które spowodowały ponowne otwarcie firm i powrót pracowników do pracy.

- Cyberprzestępcy nadal koncentrują się na oszukiwaniu nas za pomocą nazw, którym ufamy – przykładem mogą być Google, Amazon czy WhatsApp (drugi najpopularniejszy komunikator w Polsce, używany przez 13% użytkowników urządzeń mobilnych - przyp. red.). W minionym kwartale zaobserwowaliśmy znacznie więcej działań związanych z phishingiem e-mailowym niż zwykle. Spodziewam się, że ataki e-mailowe będą się rozprzestrzeniać w drugiej połowie 2020 roku, ponieważ wszystkie oznaki wskazują na nieuniknioną cyberpandemię. Aby zachować bezpieczeństwo, rekomenduję korzystanie tylko z autentycznych witryn oraz uważanie na „oferty specjalne” – mówi Lotem Finkelsteen, menedżer działu wywiadu zagrożeń w Check Point.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: cyberataki, phishing, fałszywe wiadomości

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: