Polacy o cenach biletow lotniczych
2006-08-08 12:35
Przeczytaj także: Linie lotnicze: nieuczciwe oferty i strony internetowe
Zaledwie 6% społeczeństwa nie ma wątpliwości w tym względzie. Raport przedstawia postawy i oczekiwania Polaków wobec linii lotniczych oraz zawiera rekomendacje dotyczące działań komunikacyjnych firm tej branży."Reklama mówiąca o przelotach za kilka złotych to sposób na zdobycie zainteresowania, ale rozczarowanie klientów rzeczywistymi kosztami może przynosić firmom fatalne skutki wizerunkowe w dłuższej perspektywie. Można zakładać, że prawne ograniczenia w tym względzie planowane przez Parlament Europejski spotkają się w Polsce z ciepłym przyjęciem" - komentuje Iwona Kubicz z firmy doradczej On Board PR - "Z punktu widzenia firm lotniczych warto komunikować szczególne cechy oferty, unikalne wartości, którymi kieruje się przewoźnik - one także mogą być wyróżnikiem na rynku".
W raporcie przedstawiono też wyniki badania stanu wiedzy Polaków na temat źródeł różnic w cenach biletów lotniczych. Okazało się, że zdecydowana większość społeczeństwa identyfikuje wiele różnic dzielących tradycyjne linie lotnicze od linii niskokosztowych. Potrafi też wskazać elementy składające się na całkowite koszty podróży i koszty funkcjonowania firm lotniczych. Z badań wynika też, że 14% społeczeństwa jest zdania, że wyższe ceny biletów tradycyjnych przewoźników wynikają z ich chęci zysku.
"Wysoki poziom wiedzy na temat funkcjonowania rynku usług lotniczych to bardzo dobry sygnał dla przewoźników" - twierdzi Iwona Kubicz z On Board PR - "Klientom nie trzeba już tłumaczyć na czym mogą polegać oszczędności. Pod tym względem firmy lotnicze są w dużo lepszej sytuacji niż inne przedsiębiorstwa usługowe".
Raport On Board PR oparty na badaniach PBS DGA określa też cechy, które wg Polaków powinny charakteryzować firmy lotnicze. Wśród najczęściej wskazywanych (71%) znalazła się troska o bezpieczeństwo. Dalej uplasowała się jakość (33% wskazań jako jednej z najważniejszych cech) i uczciwość (30%).
Raport On Board PR "Wojna cenowa przewoźników - co na to klient?" jest następnym z serii opracowań dla środowiska biznesu. Ideą projektu jest analiza otoczenia komunikacyjnego i pomoc przedsiębiorcom różnych branż w planowaniu działań komunikacyjnych. Raport opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone przez PBS DGA w lipcu 2006 r. na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl