Czym nie wypada jeździć szefowi?
2006-08-09 11:50
Właścicielowi przedsiębiorstwa wypada jeździć Mercedesem, ale nie wypada Fiatem - wynika z badań przeprowadzonych w czerwcu na zlecenie miesięcznika Auto Firmowe przez Instytut Analiz Rynku Flotowego FlotaMONITOR.
Przeczytaj także: Jakie auto dla biznesmena?
Przedsiębiorcy, podobnie jak ogół Polaków, najczęściej chcieliby widzieć się za kierownicą Mercedesa, odpowiedziało tak aż 37% szefów małych i średnich firm. W dalszej kolejności pożądanymi markami są: BMW (19%), Audi (14%) i Volvo (10%). Stosunkowo małym, bo tylko nieco ponad 2-procentowym zainteresowaniem cieszą się samochody innego producenta aut z tzw. segmentu premium – Saaba.Jest to o tyle ciekawe, że ponad 3-krotnie częściej niż na Saaba ankietowani wskazywali na Volkswagena. Zapewne wpływ na takie odpowiedzi miały aspiracje tej marki, do produkowania aut bardziej reprezentacyjnych – Touarega i Phaetona. Zresztą nowy Passat także ma już wiele rozwiązań zarezerwowanych dotychczas dla segmentu premium.
W przypadku konkurencyjnych do Volkswagena marek, takich jak Ford, Peugeot czy Toyota, żadna z nich nie znalazła poparcia u więcej niż 2% właścicieli przedsiębiorstw.
Marką niegodną szefa dla 51% respondentów okazał się Fiat. Badani niechętnie chcieliby też jeździć modelami Daewoo (17%), Kii (6%) oraz Škody (10%). Tymczasem to właśnie Škoda Superb od zeszłego roku jest liderem na naszym rynku w sprzedaży nowych aut w klasie wyższej.
Według wskazań FlotyMONITOR to właśnie samochodami Mercedesa i Forda jeżdżą przedstawiciele polskiego "small businessu". W dalszej kolejności respondenci wymieniają Volvo (9%), Toyotę (8%) i Renault (8%). Bardzo niski procent badanych użytkuje samochody Audi i BMW. Jest to o tyle interesujące, że obie te marki wskazywane były przez badanych jako jedne z najbardziej pożądanych marek samochodów dla biznesmena. Wynik ten kompletnie nie pokrywa się z panującymi realiami. Odwrotną sytuację zanotowano w przypadku Forda (samochody mało pożądane, a jednocześnie często użytkowane).
Popularność takich marek jak Opel, Citroën, Volkswagen i Chrysler nie przekroczyła w każdym z przypadków 4% wskazań. Częściej użytkuje się samochody marki Škoda i Peugeot, których popularność wśród badanej grupy wyniosła odpowiednio 5% i 7%.
Przeczytaj także:
10 kultowych samochodów w filmach
oprac. : Mediarun.pl
Więcej na ten temat:
samochody, auto, auta, najpopularniejsze samochody, przedsiębiorcy, samochód dla biznesmena, auto dla szefa, właściciele samochodów