Branża PR w mediach VII 2006
2006-08-10 00:04
Przeczytaj także: Branża PR w mediach VI 2006
Badanie przekazów o branży PR w lipcu 2006 roku objęło 131 materiałów. Najwięcej artykułów o PR ukazało się w prasie - stanowiły one 73,2% ujętych w raporcie publikacji.Najczęściej pojawiającym się tematem materiałów był PR Polski i kształtowanie wizerunku naszego kraju - wzmianki na ten temat pojawiły się w mediach 54 razy. Największe zainteresowanie mediów wzbudziły plany powołania pełnomocnika MSZ ds. ochrony i promocji wizerunku polski. Pomysł ten powstał w związku z pogarszającym się wizerunkiem naszego kraju za granicą i licznymi negatywnymi publikacjami na temat Polski w zagranicznych mediach.
38 artykułów dotyczyło politycznego public relations. Wiele miejsca poświęcono w nich wizerunkowi nowego premiera - Jarosława Kaczyńskiego.
50,4% wszystkich analizowanych przekazów było nacechowanych neutralnie. Wśród materiałów znalazło się 18,3% przekazów pozytywnych i 31,3% negatywnych. Najwięcej nieprzychylnych materiałów ukazało się, tak jak w zeszłym miesiącu, w kategorii PR-u Polski - stanowiły one 42,5% przekazów na ten temat.
fot. mat. prasowe
Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (67,2%) oraz poświęcone biznesowi i gospodarce (15,3%). Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-u na pierwszym miejscu, z dwunastoma publikacjami, uplasowała się Gazeta Wyborcza.
W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR-u uwzględniono 97 przekazów. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR.
Wśród osób najczęściej cytowanych/wzmiankowanych, pierwszą pozycję zajął, cytowany siedmiokrotnie, Konrad Ciesiołkiewicz. W lipcu wśród osób najczęściej wypowiadających się w kontekście public relations znaleźli się głównie specjaliści zajmujący się PR-em politycznym, poruszający przede wszystkim temat poprawy wizerunku Polski za granicą oraz PR-u politycznego. Najczęściej wzmiankowaną w kontekście PR-u firmą/organizacją/instytucją była PAIiIZ. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęła firma Ciszewski PR.
fot. mat. prasowe

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl