Google wchodzi do MySpace
2006-08-10 00:03
Przeczytaj także: Europejska ekspansja MySpace
Google wygrało z Microsoft zawierając umowę z MySpace. W ostatnim roku obie firmy walczyły o połączenie z AOL. Google ostatecznie wygrało, po tym jak zgodziło się na zainwestowanie 1 miliarda dolarów.
Google wcześniej korzystało z gwarantowanych płatności minimalnych, by wygrać ze swoimi partnerami w walce o reklamodawców. Ruch ten mógł spowodować nawet bankructwo firmy.
Ale te umowy opłaciły się w chwili, gdy nastąpiła koniunktura na keyword advertising, zapewniając Google, które ma 60 proc. udziałów w światowym rynku wyszukiware, zawarcie umów o wartości 1 miliarda dolarów w ostatnim kwartale, co stanowi 40 proc. jego przychodów.
Szybki rozwój portali "społecznych" takich jak MySpace oraz stron przeznaczonych dla użytkowników tworzących treści Internetu, jak np. YouTube, zagroził równowadze sił w Internecie. Zmienia to również biznes medialny i tradycyjne grupy medialne próbują wejść na nowe obszary w sieci.
Pan Murdoch był w ostatnim roku najbardziej agresywny, płacąc około 1,5 miliarda dolarów za przejęcia firm internetowych.
Użytkownicy tych portali "społecznych" chcą tworzyć i zmieniać treści, które oglądają, dostawać odpowiedzi na zadane pytania oraz dzielić się treściami z innymi. Reklamodawcy wciąż starają się znaleźć sposób na dotarcie do tych odbiorców, wśród obaw o dostępność i prawa autorskie.
Eric Schmidt, dyrektor naczelny Google, powiedział, że firma będzie w stanie automatycznie skanować treść tworzoną przez internautów, tak aby mogły być dodawane reklamy związane z tymi treściami.
Przeczytaj także:
Google: nowy model rzeczywistości?
1 2
oprac. : Katarzyna Kozłowska / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
MySpace, serwisy społecznościowe, social networking, wyszukiwarka Google, keyword advertising, reklama w wyszukiwarkach