Samochody dostawcze VII 2006
2006-08-11 12:14
Przeczytaj także: Samochody dostawcze V 2006
Tegoroczna sprzedaż skumulowana w wysokości 21 tys. 219 sztuk jest o 9,7 procent większa niż rok temu. Spośród 19 marek, oferowanych na polskim rynku, aż 13 wykazało wzrost sprzedaży w porównaniu z poprzednim rokiem. Rekordowe wskaźniki wzrostu osiągnęły Mitsubishi (710,5 proc.) i Nissan (443,9 proc.).Listę najpopularniejszych producentów samochodów dostawczych otwiera Fiat. Sprzedaż sumaryczna pojazdów tej marki wyniosła 4 tys. 643 sztuki, o 5,7 procent więcej niż w ubiegłym roku. W lipcu samochody użytkowe Fiata znalazły 628 nabywców, co oznacza wzrost o 24,9 procent.
Drugie miejsce zestawienia zajmuje Renault. Sprzedaż francuskich pojazdów od początku roku wyniosła 2 tys. 886 sztuk, o 46,72 procent więcej niż rok wcześniej, z czego 546 sztuk to wynik miesięczny, uzyskany w lipcu (o 100 procent większy niż przed rokiem).
Na trzeciej pozycji uplasował się Volkswagen. Sprzedaż niemieckiego producenta wciąż wykazuje spadki: w ujęciu miesięcznym o 7,1 procent (369 sztuk), skumulowanym o 15,5 procent (2 543 sztuki).
Na czwartym miejscu znajduje się Ford z wynikiem po siedmiu miesiącach roku w wysokości 2 147 sztuk (wzrost o 13,4 proc.), w tym 282 pojazdy to sprzedaż lipcowa (10,2 proc. wzrostu).
Piąta lokata należy do Peugeota, który sprzedał w Polsce 1.433 swoje auta, o 23,4 procent więcej niż rok wcześniej (w lipcu 186 sztuk, spadek o 19,5 proc.).
Kolejną pozycję zajmuje Mercedes z wynikiem łącznej sprzedaży 1.327 aut, o 17,6 proc. mniej niż przed rokiem (w lipcu 213 sztuk, spadek o 7 procent).
Siódme miejsce należy do Citroena, ósme do Opla. Dziewiąte miejsce zajmuje Intrall zaś dziesiąte - Kia.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl