20% phishingu żeruje na popularności i renomie marki Microsoft
2020-10-22 11:27
Na jakich markach żeruje phishing? © fot. mat. prasowe
Phishing nie odpuszcza. Z najnowszych doniesień Check Point Software Technologies wynika, że w minionym kwartale cyberprzestępcy znowu próbowali swoich sił, żerując na popularności i renomie globalnych gigantów. Pod czyim płaszczykiem ukrywali się najczęściej? Odpowiedzi na to pytanie dostarcza Brand Phishing Report for Q3 2020.
Przeczytaj także: Fake newsy roznoszą phishing. Jak się chronić?
Z tego tekstu dowiesz się m.in.:
- Jak prezentuje się zestawienie marek najczęściej wykorzystywanych w phishingu?
- Na jakich markach żerowano w kanale mobile?
- Na co należy szczególnie uważać?
Jak wynika z najnowszego kwartalnego raportu Check Point, w III kwartale br. przykrywką dla 19% wszystkich prób phishingu okazał się Microsoft. Dlaczego akurat gigant z Redmond? Wytłumaczeniem jest pandemia i związana z nią popularność pracy zdalnej, w której masowo wykorzystywany jest sztandarowy produkt Microsoftu, czyli pakiet biurowy Office. Warto podkreślić, że w poprzednim kwartale Microsoft posłużył jedynie do 7% wszystkich prób phishingu wykorzystującego globalne firmy.
fot. mat. prasowe
Na jakich markach żeruje phishing?
Check Point w swoim raporcie przedstawił pełną listę najczęściej wykorzystywanych marek w atakach phishingowych:
- Microsoft (19% wszystkich ataków z wykorzystaniem znanych marek)
- DHL (9%)
- Google (9%)
- PayPal (6%)
- Netflix (6%)
- Facebook (5%)
- Apple (5%)
- Whatsapp (5%)
- Amazon (4%)
- Instagram (4%)
Co ciekawe, po raz pierwszy w 2020 roku pierwszej dziesiątce rankingu znalazł się DHL, który od razu zajął drugie miejsce, z 9% wszystkich prób phishingu.
Eksperci wskazują, że najczęstszym wektorem ataków były wiadomości e-mail, które odpowiadały za 44% wszystkich prób phishingu. Podobną ilość (43%) ataków przeprowadzono za pomocą stron internetowych, natomiast pozostałe próby wyłudzenia informacji były realizowane za pomocą mobile’u.
E-mail – TOP3 wykorzystywanych marek:
- Microsoft
- DHL
- Apple
Web – TOP3 wykorzystywanych marek:
- Microsoft
- PayPal
Mobile – TOP3 wykorzystywanych marek:
- PayPal
Pracownicy zdalni są obecnie centralnym punktem dla hakerów. Miliony ludzi pracują zdalnie, a wielu z nich robi to po raz pierwszy w życiu. Ta nagła zmiana pozostawiła wiele firm i ich pracowników nieprzygotowanych do radzenia sobie z najnowszymi cyberatakami.Hakerzy, wyczuwając wielką szansę, podszywają się pod najbardziej znaną markę w pracy: Microsoft. Spodziewam się, że podszywanie się pod Microsoft będzie kontynuowane wraz z przełomem nowego roku. Zachęcam wszystkich pracowników zdalnych do zachowania szczególnej ostrożności podczas odbierania wiadomości e-mail. Jeśli dostaniesz e-maila na temat swojego konta Microsoft bądź wyjątkowo czujny - wyjaśnia Omer Dembinsky, menedżer działu danych wywiadowczych w Check Point
Przeczytaj także:
Jak rozpoznać phishing? 5 oznak oszustwa
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)