Co trzeci dolar dla e-Mikołaja
2002-10-03 23:22
Sklepy internetowe powinny już teraz myśleć o świętach Bożego Narodzenia. W listopadzie i grudniu obroty spółek e-commerce B2C wzrosną o 17 procent, uważają analitycy z firmy Jupiter Research w najnowszym opracowaniu Holiday Season.
Przeczytaj także: easySHOP w ofercie Pro-Creation
Dwa ostatnie miesiące roku generują 32 procent wszystkich obrotów sektora e-handlowego business-to-customer.Są szanse na bardzo dobry interes bożonarodzeniowy - mówi Ken Cassar, analityk z Jupitera. - Należy jednak liczyć się z tym, że ogólna liczba internautów kupujących w sieci nie wzrośnie w tym roku. Sklepy internetowe powinny się zatem skupić na czynnikach, które mogą zadecydować o sukcesie - chodzi tu przede wszystkim o atrakcyjne ceny oraz dogodne warunki dostaw zakupionych towarów.
W tym roku nie zmieni się grupa najchętniej kupowanych towarów-prezentów. Będą to książki, muzyka, odzież oraz zabawki.
Jupiter Research szacuje, że w okresie świąt do kas e-sklepów spłynie 13,1 miliarda dolarów.
Przeczytaj także:
Ważne zmiany w e-commerce. Obejmą nie tylko Allegro i Amazona
oprac. : Jerzy Piątek / CentrumPrasowe.net