Zakupy online: dostawa towaru nie powinna zabierać więcej niż 48h
2020-12-06 00:35
![Zakupy online: dostawa towaru nie powinna zabierać więcej niż 48h [© Andrey Popov - Fotolia.com] Zakupy online: dostawa towaru nie powinna zabierać więcej niż 48h](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zakupy-online/Zakupy-online-dostawa-towaru-nie-powinna-zabierac-wiecej-niz-48h-234345-200x133crop.jpg)
Zakupy online © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: 10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
Zakupy online chcemy dostać w 48h
Badanie zrealizowane przez CBRE potwierdza, że w czasie pandemii 40% polskich konsumentów na zakupy online decyduje się częściej niż miało to miejsce przed marcem br.
Okazuje się również, że większa częstotliwość korzystania z oferty e-commerce pociąga za sobą wzrost wymagań wobec e-sprzedawców. Aż 57% kupujących uważa, że czas dostawy towaru nie przekraczał 28 godzin, a 15% oczekuje paczki już w kolejnym dniu po zamówieniu. Na od 3 do 5 dni oczekiwania gotowy jest co 5. z badanych. Co istotne, tylko 4% respondentów odpowiedziało, że czas dostawy nie ma dla nich znaczenia.
W styczniu na konferencji z okazji 20-lecia CBRE jeden z naszych prelegentów podkreślał, że szybki czas dostawy to rewolucja, z którą będziemy musieli się zmierzyć już niedługo. Wskazano wtedy, że w Chinach idealny oczekiwany czas od zamówienia do dostarczenia produktów to 4 godziny. Wtedy to było szokujące, teraz zdecydowanie mniej. Skoro nikt nie chce czekać na paczkę dłużej niż dwa dni, można się spodziewać, że do poziomu oczekiwań wynoszących godziny a nie dni dojdziemy całkiem szybko. Nadal jednak mówimy o perspektywie wynoszącej lata. Tak dynamiczny rozwój branży zakupów internetowych idzie w parze z rozwojem rynku magazynowego, szczególnie w okolicach największych miast. Rosnące oczekiwania względem terminu dostawy towaru jeszcze przyspieszą to zjawisko – mówi Beata Hryniewska, szefowa Działu Powierzchni Magazynowych i Logistyki w CBRE.
fot. Andrey Popov - Fotolia.com
Zakupy online
Na zamówienia online nie chcemy czekać dłużej niż dwa dni. Najbardziej ufamy paczkomatom.
Preferujemy odbiór w paczkomacie
Nie tylko szybkość, ale też wygoda i bezpieczeństwo dostawy produktów mają znaczenie dla klientów. Dla większości z nas pierwszym wyborem jest paczkomat (56%), a 31% stawia na kuriera. Przesyłka pocztowa i dostawa do punktu odbioru uzyskały po 5% wskazań. Aktualnie na odbiór osobisty w sklepach stacjonarnych decyduje się tylko 3% osób.
Paczkomaty zaczęły pełnić funkcję „małych magazynów”. Pozwalają one na większą elastyczność odbiorcy, ponieważ ma on z reguły dwie doby na odbiór przesyłki z punktu, a duże ich zagęszczenie i ulokowanie na osiedlach, czy w sklepach ułatwia dostęp. Na wzrost zainteresowania tą formą odbioru paczek wskazuje to, że największy operator paczkomatów w Polsce, InPost, od listopada 2019 przez rok zwiększył swoją sieć o 3 tys. maszyn do poziomu 9 tys. – mówi Beata Hryniewska.
Wzrost zainteresowania konsumentów zakupami online wpływa też na rozwój tzw. logistyki ostatniej mili. Wybór lokalizacji dla tego typu magazynów jest zdeterminowany przez: szybką dostawę, wydajność oraz obniżenie kosztu jednostkowej przesyłki w stosunku do kosztów stałych.
![Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse [© pixabay.com] Polacy nie są gotowi na zakupy online w metaverse](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/e-commerce/Polacy-nie-sa-gotowi-na-zakupy-online-w-metaverse-249379-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)