Raport "Ubezpieczenia przez Internet"
2003-04-22 13:17
Raport "Ubezpieczenia przez Internet" © fot. mat. prasowe
Opinie na temat ubezpieczeń internetowych
Na podstawie przeprowadzonej ankiety można zauważyć, że wśród respondentów istnieje zainteresowanie zawieraniem polis ubezpieczeniowych poprzez Internet, co wyraziło 48% respondentów. Negatywnie do tej formy ubezpieczeń nastawionych jest 24% badanych natomiast 28% osób nie ma zdania. Tak wysoki odsetek niezdecydowanych może wyni-kać z faktu, iż na rynku informacja na temat tego typu usług jest bardzo uboga, jednak na skutek kampanii reklamowej firmy LINK4 liczba ta może się zmienić.
Osoby zainteresowane zakupem ubezpieczeń internetowych w zasadzie nie różnicują ro-dzaju ubezpieczeń, które byłyby w stanie zawrzeć. Jedynie ubezpieczenie firm wskazane zostało przez nieliczną grupę badanych:
fot. mat. prasowe
Raport "Ubezpieczenia przez Internet"
Najpopularniejszą formą płatności za ubezpieczenie internetowe jest przelew bankowy a następnie karta płatnicza. Mało popularne to przesyłka za pobraniem, przekaz pocztowy, SMS czy mikropłatność.
fot. mat. prasowe
Raport "Ubezpieczenia przez Internet"
Z zakupami internetowymi wiąże się nierozłącznie przesyłanie informacji osobowych jak również płatność co powoduje, iż istotne jest odpowiednie zabezpieczenie takich transakcji. Wśród respondentów zaufanie do bezpieczeństwa w sieci jest wysokie, gdyż aż 62% uważa zawarcie ubezpieczenia przez Internet za bezpieczne:
fot. mat. prasowe
Raport "Ubezpieczenia przez Internet"
Obawy dotyczące przesyłania informacji drogą internetową dotyczą głównie wykorzystywania uzyskanych informacji w celach innych niż zamierzone, wyjawienie informacji osobom niepowołanym, niedotrzymanie zasad prywatności danych.
fot. mat. prasowe
Raport "Ubezpieczenia przez Internet"
Wśród badanych, którzy nie zawarliby ubezpieczenia on-line aż 72% badanych uważa transakcję jako niebezpieczną a jedynie 24% jako bezpieczną. Dlatego, aby spopularyzować ubezpieczenia internetowe niezbędne jest położenie nacisku na bezpieczeństwo w sieci we wszelkich akcjach reklamowo-informacyjnych.
oprac. : Tomasz Gulla, dr Alicja Wolny / printpol.pl