W Boże Narodzenie częściej myślimy o innych
2020-12-16 09:23
Kupimy prezenty na cele charytatywne © Lukas Gojda - Fotolia.com
Przeczytaj także: Boże Narodzenie 2020. Ponad połowa Polaków nie zaprosi gości
Jak wspomniano we wstępie mijający właśnie pandemiczny rok uwrażliwił Polaków. 83% przebadanych na potrzeby Mastercard wyraziło przekonanie, że wydarzenia roku 2020 uświadomiły im, co jest w życiu naprawdę ważne.Przemyślane prezenty
Trudny rok zmusza do oszczędności. Dlatego 61% ankietowanych wyda na prezenty mniej niż w latach ubiegłych. Zamiast kupować drogie prezenty, bardziej zaangażujemy się w ich przygotowanie - zadeklarowało tak 2/3 badanych Polaków. Na liście upominków świątecznych znalazły się więc oprawione zdjęcia, fotoksiążki oraz upominki zachęcające do wspólnego spędzania czasu, spersonalizowane świąteczne dekoracje, a nawet rysunki czy wiersze.
Oprócz upominków dla bliskich, w tym roku obdarujemy także potrzebujących. 49% ankietowanych w badaniu Mastercard Polaków planuje kupić prezenty na cele charytatywne. 17% Polaków z myślą o potrzebujących kupi artykuły, takie jak ubrania czy żywność. 18% kupując prezenty wesprze organizacje pomagające zwierzętom, a 16% wykona bezpośrednią darowiznę na cele charytatywne. 1 na 4 ankietowanych kupi charytatywne kartki z życzeniami.
fot. mat. prasowe
Boże Narodzenie 2020
Lokalne zakupy
W tym wyjątkowym roku zwracamy większą uwagę nie tylko na to, co kupujemy, ale także na to, gdzie to robimy. 57% Polaków podczas świątecznych zakupów zdecydowało się wesprzeć swoją lokalną społeczność. 7 na 10 konsumentów kupiło prezenty w małych sklepach w najbliższej okolicy, aby wesprzeć ich biznes, a 40% deklaruje, że czeka, aż ich ulubione sklepy w sąsiedztwie zostaną na nowo otwarte, żeby skorzystać z ich oferty. Co ciekawe, sprzedawców „po sąsiedzku” szukamy także w internecie - 45% Polaków zakupy zrobi na stronach sprzedawców z najbliższej okolicy.
Także na wigilijnych stołach pojawią się w tym roku wybrane lokalnie produkty. 65% ankietowanych w badaniu Mastercard deklaruje, że przedświąteczne zakupy zrobi w okolicznych sklepach. W trudnych dla gastronomii czasach, aż 4 na 10 Polaków zapowiada, że dania na uroczystą kolację zamówi w okolicznych restauracjach.
Polacy od lat pokazują, że święta Bożego Narodzenia to dla nich nie tylko okazja do kupowania prezentów i obdarowywania innych, ale przede wszystkim bezcenny czas, który mogą spędzić ze swoimi najbliższymi. Ten rok jest wyjątkowy, dodatkowo skłaniając do refleksji i do gestów życzliwości, których dziś wiele osób potrzebuje bardziej niż kiedykolwiek. Obserwowanie, jak w tych trudnych czasach Polacy angażują się w działania charytatywne, w przygotowanie wyjątkowych podarunków mimo mniejszego budżetu czy we wsparcie lokalnych przedsiębiorców jest bardzo budujące” – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.
Badanie przeprowadzone przez niezależny instytut badawczy Fly Research na próbie 16 000 dorosłych respondentów w 15 krajach w listopadzie 2020.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)