Microsoft, DHL i LinkedIn. Pod te marki podszywają się hakerzy
2021-01-15 13:16
Hakerzy najchętniej podszywają się pod Microsoft, DHL oraz LinkedIn © B. Wylezich - Fotolia.com
Przeczytaj także: Brand phishing w I kw. 2024. Cyberprzestępcy podszywają się pod Airbnb
"Brand Phishing Report" to zestawienie światowych marek, które najczęściej są używane przez hakerów do kradzieży różnego rodzaju danych, np. osobowych.Najnowsze dane z IV kwartału 2020 roku pokazują, że liderem wśród marek najczęściej wykorzystywanych do ataków phishingowych został znów Microsoft. Marka ta była użyta w 43% wszystkich prób phishingu. To wzrost o 19% w porównaniu do wcześniejszego kwartału 2020 r.
Na drugim miejscu podium znalazła się ponownie firma kurierska DHL, z 18% udziałem we wszystkich próbach phishingu.
- W czwartym kwartale 2020 r. przestępcy zintensyfikowali próby kradzieży danych osobowych, podszywając się pod wiodące marki. Nasze dane jasno pokazują, jak zmieniają się taktyki phishingu, aby zwiększyć swoje szanse na sukces - powiedziała Maya Horowitz, dyrektor ds. analizy zagrożeń i badań w dziale produktów firmy Check Point - Jak zawsze, zachęcamy użytkowników do zachowania ostrożności przy ujawnianiu danych osobowych i poświadczeń do aplikacji biznesowych oraz do dwukrotnego zastanowienia się przed otwarciem załączników lub łączy do wiadomości e-mail, zwłaszcza e-maili, do których przypisuje się firmy, takie jak Microsoft lub Google – dodaje.
fot. mat. prasowe
Złośliwy e-mail, który został wysłany do ofiar
W atakach phishingowych cyberprzestępcy próbują imitować oficjalną witrynę internetową znanej marki, używając podobnej nazwy domeny lub adresu URL oraz łudząco podobnego projektu witryny internetowej. Link do fałszywej strony internetowej może zostać wysłany do wybranych osób pocztą elektroniczną lub SMS-em. Użytkownik może zostać też przekierowany na taką stronę podczas przeglądania sieci lub za pomocą fałszywych aplikacji mobilnych. Warto zwrócić uwagę, że złośliwa witryna często zawiera formularz mający na celu kradzież danych logowania użytkowników, szczegółów płatności lub innych danych osobowych.
fot. mat. prasowe
Czołowe marki phishingowe Q4 2020
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)