Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
2006-08-24 00:04
Przeczytaj także: 110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach
fot. mat. prasowe
Skuteczność reklamy w internecie - opinie internautów z siedmiu badanych państw
Opinie internautów na temat reklamy
W ocenie polskich internautów reklamy w internecie są przede wszystkim irytujące (69 proc.) oraz nudne (54 proc.). Jednocześnie nie mniej niż 40 proc. respondentów uważa je za pomysłowe oraz dostarczające informacji. Warto podkreślić, że co piąty użytkownik sieci w Polsce przyznaje, że nie rozumie oglądanych w internecie reklam. Jak pokazują wyniki badania, stosunek polskich internautów do reklamy w internecie nie odbiega znacząco od średniej wyliczonej dla siedmiu badanych krajów. Różni się natomiast zdecydowanie od wyników uzyskanych w Rumunii, gdzie odnotowano najwyższy odsetek opinii pozytywnych.
"Stosunek internautów do reklamy w internecie - jak wyjaśnia Sylwia Szmalec z Gemius SA - może zależeć od częstotliwości emisji reklam. O ile w Polsce aż 87 proc. użytkowników internetu uważa, że reklamy pojawiają się w internecie zbyt często, o tyle w Rumunii - tego samego zdania jest jedynie ponad połowa badanych. Na opinie internautów może mieć także wpływ nasycenie rynku reklamami agresywnymi, które utrudniają internautom korzystanie z sieci, a także stosunek do reklam w ogóle".
fot. mat. prasowe
Postawy polskich internautów wobec reklam internetowych i telewizyjnych
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl