Reklama w internecie - irytująca i skuteczna
2006-08-24 00:04
Przeczytaj także: 110 mln zł na reklamę w wyszukiwarkach
Reklamy znane i lubiane
W Polsce - jak pokazują wyniki badania Gemius SA - najmniejszą sympatią internautów cieszą się takie kreacje, jak: toplayer, pop-under, pop-up, interstitial i brandmark. Do formatów reklamowych lubianych przez użytkowników sieci należą natomiast: button (32 proc.), link sponsorowany (29 proc.), banner (29 proc.) oraz billboard (27 proc.).* Warto podkreślić, że najbardziej znanymi w siedmiu badanych krajach formami reklamy internetowej są e-mailing i pop-up (ich znajomość deklaruje średnio 61 proc. i 56 proc. respondentów).
Internauci narzekają, klikają i... kupują
Reklamy internetowe - niezależnie od ich formy - zdają się jednak spełniać swą rolę i skutecznie zachęcają jeśli nie do zakupu reklamowanego produktu, to przynajmniej do zapoznania się z nim na stronie producenta.
fot. mat. prasowe
Postawy polskich internautów wobec poszczególnych form reklamy
Niewiele ponad 64 proc. internautów w Polsce - jak czytamy w raporcie - deklaruje, że przynajmniej od czasu do czasu klika na reklamy internetowe, w tym najwyższy odsetek respondentów czyni to "rzadko" (44 proc.). Co ciekawe, na formę kreacji reklamowej zwraca uwagę jedynie jeden na pięciu respondentów. Jeszcze mniej internautów bierze pod uwagę jej walory estetyczne. To, co jest istotne dla polskich użytkowników to rodzaj reklamowanego produktu oraz firma, której dotyczy reklama. Polscy internauci to także pragmatyczni i wymagający klienci. Nie tylko cenią sobie możliwość zakupienia produktu od razu po kliknięciu na reklamę internetową i przekierowaniu na stronę sklepu internetowego (35 proc.), ale i poszukują dodatkowych informacji na temat reklamowanych produktów bądź usług (65 proc.).
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl