eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacjeJak wspólnie realizować badania

Jak wspólnie realizować badania

2006-08-24 11:29

Przeczytaj także: Badania rynkowe i marketingowe - paradoksy


Poziom współpracy poszczególnych ogniw pozwala na realizację badań o różnym stopniu trudności własnymi środkami, w szerokim zakresie, przy wykorzystaniu np. call center, oddziałów, agencji, poprzez wykorzystanie urządzeń mobilnych, jak laptopy i telefony komórkowe przedstawicieli handlowych. Nowoczesny system informatyczny wykorzystywany do badań pozwala na stałe gromadzenie informacji z różnych źródeł przy wykorzystaniu różnorodnych technik będących aktualnie w dyspozycji firmy. Każdy z elementów dotychczas działających oddzielnie może zostać włączony w jeden spójny system gromadzenia informacji rynkowej.

Posiadając rozwiniętą formę organizacyjną, własny dział badań i analiz, przedsiębiorstwo wyposażone w nowoczesne narzędzia informatyczne jest w stanie gromadzić w sposób wiarygodny informacje nie tylko z rynku, ale również pochodzące z wnętrza firmy. Wiele rozwiniętych podmiotów posiada intranet jako platformę do przekazywania informacji wewnętrznych, nie wszystkie natomiast wykorzystują tę platformę do po-zyskiwania informacji w sposób przemyślany i strukturalizowany. Zastosowanie platformy w tym obszarze pozwala na realizację wielu projektów wewnętrznych i monitorowanie ich wpływu na zachowania pracowników firmy, wytypowanych oddziałów czy placówek.

Wybór rozwiązania informatycznego


Rynek europejski oferuje wiele rozwiązań informatycznych w zakresie wspomagania procesu pozyskiwania informacji z badań marketingowych. Względnie łatwo możemy zaadaptować i wykorzystywać rozwiązania w zakresie wspomagania poszczególnych technik gromadzenia danych. Na rynku oferowane są programy do wspomagania badań CATI, CAPI i CAWI.

Bardziej ograniczona jest podaż platform informatycznych, łączących gromadzenie danych różnymi technikami z ich analizą i jednoczesną możliwością prezentowania zestawień wynikowych w formie tabelarycznej lub graficznej. Kompleksowych, profesjonalnych rozwiązań jest jeszcze w chwili obecnej niewiele, niemniej rynek ten zaczął się w ostatnim czasie dynamicznie rozwijać.

Tego typu kompleksowe rozwiązania są już dostępne w Polsce. Pozwalają one na realizację projektów samodzielnie, przy wykorzystaniu posiadanych zasobów lub we współpracy z agencjami badania opinii i rynku. Właściwe użycie narzędzi informatycznych może stano-wić o przewadze podmiotu nad jego konkurentami, ze względu na lepszy i zdecydowanie szybszy dostęp do informacji. Warto zatem rozważyć, czy i w jaki sposób, zaimplementować nowoczesne rozwiązania informatyczne w firmie.


Krystian Krawczyk jest dyrektorem ds. rozwoju rynku Cron Sp. z o.o. kontakt: krystian.krawczyk@cron.pl


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce

poprzednia  

1 ... 3 4

oprac. : Krystian Krawczyk / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: