10 nowych marek zadebiutowało, 5 zniknęło z Polski w 2020 r.
2021-02-16 12:39
W Polsce debiutowały głównie marki modowe © pixabay.com
Ubiegły rok z uwagi na pandemię koronawirusa był szczególnie ciężki dla branży handlowej. Dlatego firmy dość rozważnie podejmują decyzje o rozszerzaniu działalności. W roku 2020 w Polsce zadebiutowało dziesięć marek zagranicznych, o osiem mniej niż przed rokiem - informuje CBRE.
Przeczytaj także: Jak siła nabywcza Polaków wpływa na powierzchnie handlowe?
W minionym roku kilka marek premium zrezygnowało z otwarcia swoich salonów w Polsce, pomimo wcześniejszych zapowiedzi. W efekcie na naszym rynku zadebiutowało dziesięć nowych marek, o 8 mniej niż rok wcześniej. Większość otworzyła swoje salony w Warszawie, ale debiuty odbyły się też w Gdańsku, Wrocławiu i Częstochowie. Dominowały marki modowe, ale nie tylko. Nowości to też m.in. kawiarnia, sklep z wyposażeniem domu i dyskont. Sytuacja na rynku wciąż jest dynamiczna, dlatego trudno przewidzieć, jakie firmy pojawią się u nas w 2020 roku – mówi Magdalena Frątczak, szefowa sektora handlowego w CBRE.
Nowe marki w Polsce
W ubiegłym roku swoje salony w Polsce otworzyło dziesięć nowych marek zagranicznych. Przeważały wśród nich marki z branży modowej. Długo wyczekiwanym debiutem była irlandzka sieciówka Primark, która w II połowie 2020 roku otworzyła sklep w warszawskiej Galerii Młociny. Kolejne sklepy mają powstać w Poznaniu i Katowicach. Inni debiutanci z branży modowej to American Vintage, Falconeri i Urban Outfitters w Warszawie oraz Ulla Popken w Gdańsku. W stolicy powstał również butik kosmetyczny Beauty Armani. Austriacki sklep z wyposażeniem domu Momax otworzył się pod Wrocławiem, natomiast flagowy salon Carl Hansen & Son z duńskimi meblami zainaugurował działalność w Hotelu Warszawa.
fot. pixabay.com
W Polsce debiutowały głównie marki modowe
Do Polski weszły też dwie nowe marki pochodzące zza wschodniej granicy. W Częstochowie otworzył się pierwszy rosyjski dyskont Mere, a w warszawskiej Galerii Młociny ukraińska restauracja i kawiarnia Pesto Cafe.
Jakie marki znikają z rynku?
Wśród pięciu marek, których sklepów nie spotkamy w najbliższym czasie w naszym kraju, są m.in. marki z artykułami sportowymi i obuwniczymi. Na wyjście z Polski zdecydowały się firmy: czeska Sportisimo i niemiecka Salamander. Oprócz tego zniknęły dwie popularne francuskie marki modowe – Camaieu i Promod. O zamknięciu swoich siłowni zadecydowała duńska sieć Fitness World.
Przeczytaj także:
Blisko 1,2 mln mkw. nowej powierzchni handlowej do końca 2026 roku
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)