Lotniczy boom w internecie
2002-10-02 12:53
Przeczytaj także: Spontaniczna podróż na drugi koniec świata? Tak robią Polacy
Z badań firmy NielsenNetratings wynika, że po zamachu 11 września 2001 roku branża lotnicza przeżyła gwałtowny spadek sprzedaży biletów na przeloty. Aby zaradzić kryzysowi towarzystwa lotnicze zwróciły się do internetu i przeznaczyły niemałe środki na uruchomienie systemów e-biznesowych. Pomysł był bardzo dobry - według specjalistów z firmy konsultingowej europejskie linie lotnicze zanotowały od października 2001 roku do końca września br. dwukrotnie większy ruch internautów na swoich stronach internetowych, a co za tym idzie również większą ilość biletów zakupionych online. We Francji wzrost ten wyniósł 230%, w Niemczech 179%. Rekordzistą jest Lufthansa, która może się poszczycić wzrostem aż o 442%.Sytuacja sektora lotniczego w internecie przeczy wszelkim czarnym przewidywaniom z końca ubiegłego roku - mówi Sonia Lopez-Sanchez, analityk z NielsenNetratings. - Obserwujemy gwałtowne ocieplenie koniunktury na tym rynku. Największy sukces odniosły serwisy korporacyjne przewoźników, gdzie oferuje się internautom bilety lotnicze po bardzo atrakcyjnych cenach.
![Czy linie lotnicze mogą wymagać dopłat po zakupie biletu? [© Freepik] Czy linie lotnicze mogą wymagać dopłat po zakupie biletu?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/linie-lotnicze/Czy-linie-lotnicze-moga-wymagac-doplat-po-zakupie-biletu-265484-150x100crop.jpg)
oprac. : Jerzy Piątek / CentrumPrasowe.net