USA: statystyki gazet online rosną wolniej
2006-08-28 00:04
Przeczytaj także: Prasa czy Internet?
Według badań największym problemem biznesu informacyjnego jest utrzymanie przy sobie pozyskanych już czytelników i zdobycie nowych. Popatrzmy na przykład gazet, ich nakłady zmniejszyły się, gdyż ludzie zaczęli szukać informacji gdzie indziej – w telewizji i Internecie – gdzie często mogą je pozyskać bezpłatnie. Czterech na dziesięciu badanych Amerykanów zadeklarowało, że poprzedniego dnia czytało gazetę. Dziesięć lat temu grupa ta stanowiła 50% badanych, a w badaniu z 1965 r. aż 71%.
Wydawcy gazet w związku z tym rozpoczęli kampanię edukacyjną, by zapobiec dalszemu kryzysowi. Inwestują też więcej pieniędzy w swoje strony Internetowe, zatrudniają do nich więcej ludzi, by zachęcić czytelników do czytaniach ich gazet w Internecie oraz reklamodawców do zamieszczania tam reklam a przez to odzyskać część dochodów utraconych przez wydania „papierowe”.
Do pewnego stopnia te zabiegi dają pożądany efekt, ale według badań czytelnictwo gazet spada. „Nawet czytelnictwo najlepszych gazet (43% dla drukowanej i Internetowej wersji gazety) jest wciąż mniejsze, niż to jakie było dziesięć lat temu”.
Konsumenci wiadomości online zazwyczaj odwiedzają ogromne portale informacyjne, uruchomione przez operatorów sieciowych lub internetowe firmy medialne. 31% ludzi czytających regularnie wiadomości w Internecie używa jednej z najpopularniejszych ze stron – MSNBC. 23% wybiera Yahoo.com.
The New York Times oraz USA Today Web (Gannett Co. Inc.'s) zostały najpopularniejszymi stronami, wśród stron robionych przez codzienne gazety drukowane. 5% amerykanów stwierdziło, że te strony odwiedza najczęściej.
1 2
oprac. : Katarzyna Kozłowska / eGospodarka.pl