Lepsze nastroje konsumentów w marcu 2021
2021-03-17 11:53
Lepsze nastroje konsumentów w marcu © pixabay.com
Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w lutym 2021 nieco gorsze
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2021 r.
Wśród składowych wskaźnika wartości wyższe niż przed miesiącem odnotowano przede wszystkim dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów, obecnej sytuacji
ekonomicznej kraju oraz oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,0 p. proc., 3,9 p. proc. i 3,5 p. proc.). Nieznaczne pogorszenie odnotowano jedynie dla
oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,2 p. proc.).
W odniesieniu do marca 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 24,3 p. proc.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w marcu 2021 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -20,2.
Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największe wzrosty odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,8 p. proc. i 3,5 p. proc.).
W marcu br. WWUK osiągnął wartość o 17,9 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2020 r.
fot. mat. prasowe
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)
Dla 88,9% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)