eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyLepsze nastroje konsumentów w marcu 2021

Lepsze nastroje konsumentów w marcu 2021

2021-03-17 11:53

Lepsze nastroje konsumentów w marcu 2021

Lepsze nastroje konsumentów w marcu © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

Nastroje konsumentów w marcu 2021 poprawiły się. Z komunikatu Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że poprawa dotyczy zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, wyniósł -23,0 i był o 2,2 p. proc. wyższy w stosunku do lutego 2021.

Przeczytaj także: Nastroje konsumentów w lutym 2021 nieco gorsze

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2021 r.


Wśród składowych wskaźnika wartości wyższe niż przed miesiącem odnotowano przede wszystkim dla oceny obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów, obecnej sytuacji
ekonomicznej kraju oraz oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,0 p. proc., 3,9 p. proc. i 3,5 p. proc.). Nieznaczne pogorszenie odnotowano jedynie dla
oceny obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek o 0,2 p. proc.).

W odniesieniu do marca 2020 r. obecna wartość BWUK jest niższa o 24,3 p. proc.

fot. mat. prasowe

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy

Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) jest wyższy o 2,2 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w marcu 2021 r.


Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie -20,2.

Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składniki. Największe wzrosty odnotowano dla oceny przyszłego poziomu bezrobocia oraz przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 4,8 p. proc. i 3,5 p. proc.).

W marcu br. WWUK osiągnął wartość o 17,9 p. proc. niższą niż w analogicznym miesiącu 2020 r.

fot. mat. prasowe

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK)

Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) wzrósł o 2,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca.


Dla 88,9% respondentów obecna sytuacja epidemiologiczna miała wpływ na odpowiedzi dotyczące koniunktury konsumenckiej.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: