Blogi w służbie PR
2006-08-29 00:03
Przeczytaj także: Najpopularniejsze blogi w polskim Internecie
Blog pozwala też łamać bariery i umożliwia komunikację między osobami, które pewnie nigdy nie miałyby możliwości dialogu, gdyby nie internet - tutaj rewelacyjnym przykładem jest blog Kazimierza Marcinkiewicza, który w pierwszym dniu miał 2270 komentarzy. Nawet jeśli autor nie jest w stanie przeczytać ich wszystkich, to zapewne rzuci okiem przynajmniej na ich część.
Przechodząc ze sfery polityki do świata biznesu można wskazać blogi chociażby prezesa Sun Microsoftsystem Jonathana Schwatza, wiceprezesa General Motors Boba Lutza, czy wiceprezesa marketingu Boeing Commercial Airplanes w Seattle Randy Baseler, które w podobny sposób umożliwiają dotarcie do osób na wysokich stanowiskach. Być może ktoś zada sobie pytanie "co takiego prezesa obchodzi to, co myśli jakiś tam Kowalski?". Otóż ten Kowalski, jest potencjalnym klientem linii lotniczych, koncernu samochodowego, firmy komputerowej i setek innych przedsiębiorstw, dlatego w ich interesie jest to, aby przeczytać komentarz i dowiedzieć się co taki Kowalski ma do powiedzenia.
Poza tym blogi to źródło wielu specjalistycznych informacji i wręcz platformy gromadzące specjalistów danej branży. Publikowane posty nierzadko wywołują dyskusje, podczas których pojawiają się trafne komentarze zwiększające wartość informacyjną takiego bloga.
Co dalej?
O tym, że Polacy coraz bardziej przekonują się do blogowania świadczy fakt, że w polskiej blogosferze obrodziło i jest już około 2 mln blogów. Mimo - jak szacują specjaliści z MarketingSherpa - 50 proc. nowo powstałych blogów po 90 dniach aktywności i entuzjazmu autorów wygasają - coraz to nowe blogi powstają urozmaicając sieć. Przy tym wszystkim zastanawiające jest to, że polski biznes ciągle sceptycznie na to patrzy nie wykorzystując tej możliwości wyjścia do klienta.
oprac. : Mediarun.pl