Ożywienie na rynku czasopism
2006-08-29 11:45
© fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Polscy czytelnicy czasopism 2005
fot. mat. prasowe
W zeszłym roku, po więcej niż jeden tytuł, sięgało 41% respondentów, obecnie jest to znacznie ponad połowa ogółu badanych (59%).
Panom, podobnie jak przed rokiem, łatwiej obejść się bez czytania czasopism. Udaje się to częściej niż co piątemu badanemu. 22% mężczyzn i 16% pań nie czyta żadnych czasopism. Do czterech tytułów lub większej ich liczby zagląda 21% kobiet i zaledwie 9% mężczyzn.
fot. mat. prasowe
Najpopularniejszy tytuł wśród kobiet to nadal "Przyjaciółka". W miarę regularnie czyta ją 17% pań. Za nią znalazły się Tina (11%), Pani Domu, Życie na Gorąco i Tele Tydzień (po 10% czytelniczek).
Panowie wolą raczej oglądać niż czytać. Najczęściej sięgają bowiem po Tele Tydzień (8%), a dopiero w następnej kolejności po Newsweek (6%), Politykę (5%), Przegląd Sportowy (4%), Wprost (4%) i Piłkę Nożną (3%).
Raport TNS OBOP z cyklicznych badań na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie mieszkańców Polski w wieku ponad 15 lat.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl