Oprogramowanie dla firm od Google
2006-08-29 13:43
Przeczytaj także: Google testuje sieciowy arkusz kalkulacyjny
Inicjatywa ta oznacza wejście firmy internetowej na nowy rynek zwany "oprogramowanie jako usługa", gdzie firmy opierają część swoich technologii na usługach dostarczanych za pośrednictwem Internetu, a nie na oprogramowaniu kupowanym i instalowanym na swoich komputerach.Corporate Gmail, który firmy będą mogły opatrywać swoją nazwą, będzie wyświetlać reklamę, podobnie jak wersja dla konsumentów. Google poinformowało, że przed końcem roku planuje zaoferować osobną wersję, za którą firmy będą płaciły abonament.
Jednak mimo, że gwałtowny rozwój nowych firm takich jak Salesforce.com dowodzi atrakcyjności "oprogramowania jako usługi", to wciąż dopiero tworzący się rynek, na którym większość dużych firm porusza się bardzo ostrożnie, ostrzegają analitycy.
"Firmy nie rzucą wszystkiego i masowo nie przejdą do Google" - powiedział Matt Brown, straszy analityk w Forrester Research. Szczególnie jeśli chodzi o narzędzia komunikacyjne i umożliwiające współpracę używane przez pracowników biurowych, firmy "staną przed różnego rodzaju problemami dotyczącymi bezpieczeństwa i prywatności", które utrudnią im podjęcie decyzji o zmianie, dodał.
Broniąc niezawodności i bezpieczeństwa swoich usług, Dave Girouard, dyrektor naczelny sekcji przedsiębiorstw w Google, powiedział: "Wszystkie one są bardzo ważne także dla konsumentów". Chociaż dodał, że Google będzie się starało uczynić swoje produkty bardziej atrakcyjnymi dla dużych firm, na przykład przez pomoc techniczną czy pewne cechy zaprojektowane tak, żeby sprostać wymaganiom do jakich muszą się stosować spółki publiczne.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl