Klienci spamerów w Rosji
2006-08-31 00:34
Przeczytaj także: Azjatycki spam w natarciu
Negatywny wpływ spamu na wizerunek firmy
Istotne jest to, że prawie 60% (57,9%) osób zamawiających wysyłki spamu po usłyszeniu, że nie chodzi tylko o oferowane przez ich firmy towary i usługi, ale również o reklamowanie ich za pomocą spamu, przyjęło pozycję obronną i zaczęło kategorycznie zaprzeczać wykorzystywaniu spamu jako formy reklamy. Oznacza to, że firmy, które decydują się skorzystać z usług spamerów, są w pełni świadome negatywnej reakcji publicznej. To jednak w żaden sposób nie skłania tych firm do zmiany taktyki.
fot. mat. prasowe
Pozycja klienta w firmie
Jednym z pytań, na które firma chciała uzyskać odpowiedź, było: kto podejmuje decyzję o wykorzystaniu masowych wysyłek i kto kontaktuje się ze spamerami? Z przeprowadzonego badania telefonicznego wynika, że w ponad 80% przypadków jest to menedżer ds. reklamy. Jednak w zamawianiu masowych wysyłek aktywnie uczestniczą również dyrektorzy firmy. 5,6% firm biorących udział w badaniu przyznało, że dyrektorzy nie tylko zainicjowali proces, ale również nawiązali kontakty biznesowe ze spamerami. Oczywiście, nie znaczy to, że masowa wysyłka jest tak istotną kwestią, że tylko dyrektor może się nią zajmować. Raczej, badane firmy to małe przedsiębiorstwa zatrudniające kilku (lub kilka tuzinów) pracowników.
Koszt masowej wysyłki
Koszt jednej masowej wysyłki waha się w granicach od 29 do 1 300 Euro. Przy tym, 50% respondentów przyznało, że za jedną masową wysyłkę zapłacili od 87 do 175 Euro. Dla firmy jest to nieznaczna suma, o wiele mniejsza niż koszt innego rodzaju legalnej reklamy.
fot. mat. prasowe
Koszt pojedynczej wysyłki masowej
Koszt pojedynczej wysyłki masowej
![Spam w Polsce: głównie krajowy [© adimas - Fotolia.com] Spam w Polsce: głównie krajowy](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/ilosc-spamu/Spam-w-Polsce-glownie-krajowy-150273-150x100crop.jpg)
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl