Jak będzie wyglądać sezon grillowy 2021?
2021-05-16 00:50
Jak będzie wyglądać sezon grillowy? © pixabay.com
Sezon grillowy 2021 można uznać za rozpoczęty. Agencja Inquiry zapytała Polaków, jak będą wyglądać organizowane przez nich w tym roku imprezy grillowe. Czy pandemia będzie miała wpływ na ich przebieg?
Przeczytaj także: Sezon grillowy 2024 rozpoczęty. Co się zmieniło?
Polacy przyzwyczaili się już do trwającej od ponad roku pandemii i nie zamierzają, tak jak w ubiegłym roku, rezygnować z organizowania imprez grillowych - wynika z badania Inquiry.Trzy czwarte ankietowanych weźmie udział w takiej imprezie w ciągu najbliższego miesiąca. Plany związane z grillem deklarują zarówno kobiety jak i mężczyźni, osoby mieszkające w mieście (bez względu na wielkość) i na wsi, niezależnie od wysokości dochodów czy wykształcenia.
W grupie osób, które nie planują organizowania imprezy z grillem, 34% uzasadnia to brakiem sensu organizowania tego typu spotkań bez udziału przyjaciół lub znajomych. 31% uważa, że impreza przy grillu nie jest dobrym pomysłem, bo zła pogoda może pokrzyżować plany.
Porównując wyniki badania do ubiegłorocznych, widać, że w tym roku rzadziej wskazywano brak możliwości zaproszenia przyjaciół oraz brak nastroju do imprezowania jako przeszkody w organizacji grilla.
Ile Polacy wydadzą na organizację grilla? 2/3 badanych planuje przeznaczyć na ten cel od 51 do 200 złotych. Z badania wynika, że Polacy planują wydać na grillowanie więcej pieniędzy niż przed rokiem, co świadczy o tym, że mniej się obawiają o swoje finanse niż rok temu.
fot. pixabay.com
Jak będzie wyglądać sezon grillowy?
Najwięcej Polaków zamierza robić zakupy w Biedronce (aż 68% spośród osób, które robią zakupy grillowe). Na drugim miejscu plasuje się sieć Lidl z wyraźnym dystansem do portugalskiego dyskontu (45%), na trzecim zaś Kaufland (25%). Czwarte miejsce jest sporym zaskoczeniem - to sieć Dino, która wyraźnie poprawiła swój wynik (obecnie zakup grillowe w Dino deklaruje 16% badanych w skali Polski, co daje wzrost o 7 p.p. od ubiegłego roku). Dino jest szczególnie popularne w Polsce północno-zachodniej (32%) oraz południowo-zachodniej (40%).
Wśród produktów, które Polacy planują zakupić na grill, prym wiodą: kiełbasa (89%), pieczywo (75%) oraz piwo (74%). Dużą popularnością cieszą się także: świeże mięso, świeże warzywa oraz przyprawione i zamarynowane mięso.
Podejście do zakupów grillowych jest bardzo zróżnicowane. Warto podkreślić, że w kwestii planowania i robienia zakupów co trzecia osoba zamierza dopiero w sklepie zdecydować, co kupi. Nieco mniej osób zamierza udać się do sklepu ze starannie zaplanowaną listą zakupów.
Tak jak w ubiegłym roku, inspiracji kulinarnych związanych z przygotowaniem potraw na grilla większość Polaków zamierza szukać wśród znajomych i rodziny (48%) oraz w internecie (39%). Co czwarta osoba deklaruje, że planując jedzenie na grilla, będzie się opierać wyłącznie na własnym doświadczeniu.
Mimo poprawy nastrojów, zakazy zapraszania większej grupy osób na imprezę grillową oraz ograniczenia w wyborze miejsca są nadal dotkliwe dla 42% ankietowanych, choć jest to wynik niższy w porównaniu z rokiem 2020.
Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry, komentuje:
Powrót do normalności i ulubionych sposobów spędzania czasu w gronie rodziny i przyjaciół – tak można w skrócie streścić obecny stosunek Polaków do grillowania. Podobnie jak wyniki innych badań prowadzonych przez Inquiry, raport „Sezon grillowy 2021” świadczy o tym, że Polacy w znacznym stopniu mają już za sobą obawy związane z COVID-19. Łagodzenie obostrzeń na pewno wzmocni takie postawy.
O badaniu
Badanie zostało zrealizowane w dniach od 28 kwietnia do 4 maja 2021 r. na reprezentatywnej próbie 1008 dorosłych Polaków metodą CAWI (sondaż online na panelu YouGov).
Przeczytaj także:
Nadchodzi weekend majowy. Grillowanie tańsze niż przed rokiem
oprac. : eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
sezon grillowy, grill, grillowanie, potrawy z grilla, czas wolny, badania Polaków
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)